سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه نتفلیکس با وجود درگیری با مدیران جشنواره کن عزم خود را برای خریدن حق پخش فیلم افتتاحیه امسال جزم کرده و جدی‌ترین مشتری «همه می‌دانند» است.

همه می دانند

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، هفتاد و يكمين جشنواره فيلم كن در حالي با نخستين نمايش جهاني هشتمين فيلم اصغر فرهادي در مقام كارگردان آغاز به كار مي‌كند كه بسياري از شركت‌هاي معتبر بين‌المللي براي خريدن حق پخش آن در صف ايستاده‌اند. نتفليكس هم كه دو هفته پيش تمام فيلم‌هاي خود را از بخش‌هاي مختلف كن 2018 بيرون كشيد، مي‌تواند آن را براي پخش تلويزيوني بخرد.

از آنجا كه هنوز هيچ شركتي حق پخش جهاني «همه مي‌دانند» با بازي پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم را از آن خود نكرده است، برخي كارشناسان معتقدند نتفليكس مي‌تواند قدرترين رقيب براي ديگر شركت‌ها در به سرانجام رساندن اين ماموريت باشد. «فروشنده» هم كه دوره گذشته اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را برد، پخش‌كننده‌اي قدرتمند چون آمازون داشت و همين مساله اكران آن را در آمريكاي شمالي تسهيل كرد.

شركت نتفليكس در دوره گذشته جشنواره كن با دو فيلم «اوكجا» و «داستان‌هاي مه‌يروويتس» حضوري قدرتمند داشت و امسال هم قرار بود پنج فيلم آن در بخش‌هاي مختلف كن به نمايش درآيد اما قانون الزام اكران عمومي فيلم‌هاي بخش رسمي كن در فرانسه، مديران نتفليكس را به صرافت خروج از جشنواره انداخت. بر اساس قوانين فرانسه، فيلم‌هايي كه در سينماها اكران مي‌شوند، سه سال نبايد در رسانه‌هاي آنلاين به نمايش درآيند.

کد خبر 404925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha