مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه دانشگاه‌های کشور در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد، بودجه پارک‌های علم و فناوری ۶۰ درصد و بودجه پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی در نشست هم‌اندیشی با هیات رئیسه و اساتید دانشگاه اصفهان با اعلام اين خبر افزود: امسال 2.9 درصد از بودجه دولت به دانشگاه‌ها تخصیص یافت در حالی که این رقم در سال گذشته 2.5 درصد بودجه دولت بود.

وی افزود: امسال در تعامل با سازمان برنامه و بودجه تلاش کردیم تا شاخص‌های تعیین بودجه دانشگاه‌ها ارتقا پيدا كند تا از ظرفیت‌های مالی و پیشتیبانی بیشتری برای دانشگاه‌ها برخوردار باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: این روزها در آموزش عالی نیاز به دقت بالایی در ساماندهی این حوزه داریم که شامل کنترل و مدیریت توسعه کمی واحدهای آموزشی کشور و ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها و به‌روز کردن آموزش عالی است.

وی تاکید کرد: اگر در این زمینه کوتاهی کنیم فاصله زیادی بین ما و دنیا ایجاد می‌شود.

غلامی افزود: ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی بین‌المللی جزو برنامه‌های جدی وزارت علوم است و ما تاکید داریم که استادان به صورت فرد به فرد طرح‌‎های تحقیقاتی را با استادان دانشگاه‌های خارجی تعریف و اجرا کنند و وزارت علوم از این کار حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم برای تبادل استاد و دانشجو و اطلاعات علمی و کسب فناوری‌های جدید در همکاری با دانشگاه‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: اقدامات و پیگیری‌های خوبی در چند سال اخیر در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین آشنا کردن دانشجویان حین تحصیل با مهارت‌های شغلی را یکی از دیگر از اولویت‌های این وزارتخانه اعلام کرد و افزود: ما باید دانشجویان را برای یافتن شغل پس از دانش‌آموخته شدن امیدوار کنیم.

وی از دانشگاه‌ها خواست تا دستاوردهای خود را در جامعه اطلاع‌رسانی کنند تا مردم به توان علمی کشورمان امیدوار باشند.

غلامی با اشاره به موضوع پژوهشگاه شاخص پژوه که توسط وزارت علوم منحل اعلام شد، گفت: این وزارتخانه پیگیری تعیین تکلیف دانشجویان این مرکز است تا آنها به عنوان ابزار توسط دیگران مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

وی درباره استقرار این پژوهشگاه در دانشگاه اصفهان نیز گفت: وزارت علوم تصمیم خود را درباره انحلال این مرکز گرفته است و در حال پیگیری امور حقوقی برای جابجایی آن هستیم.

وزیر علوم تاکید کرد: روز پنجشنبه هفته جاری جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری نهایی درباره این موضوع برگزار خواهد شد اما نکته مهم این است که ما درگیر پروژه بدی از نظر تضییع حقوق افراد و رعایت نکردن قوانین آموزشی مواجه هستیم.

کد خبر 404909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha