همشهری آنلاین: عضو فراکسیون امید مجلس وضعیت رسانه‌های کاغذی را با توجه به گسترش فضای مجازی در خطر ارزیابی کرد و بر لزوم تقویت چتر حمایتی دولت از مطبوعات تاکید کرد.

روزنامه

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به گسترش فضای مجازی و تبدیل شدن این فضا به یک رسانه، عنوان کرد: در چنین شرایطی اگر چتر حمایتی از رسانه‌های کاغذی کمرنگ شود، این رسانه‌ها توان رقابت با رسانه‌های مجازی را نخواهند داشت و به تدریج از سبد کالاهای خانوار حذف خواهند شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی باید پیگیر مطالبات نشریات کاغذی باشد، افزود: در حال حاضر نیز یارانه مطبوعات به گونه‌ای توزیع می‌شود که بسیاری از نشریات از نحوه توزیع آن رضایت ندارند و دولت باید در این موضوع تجدید نظر کند.

  • اختصاصي همشهري آنلاين: مجله ارتباطات؛ شامل مجموعه بزرگي از موضوعات مرتبط با روزنامه‌نگاري، رسانه و ارتباطات

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه افزون بر این یکی دیگر از مسائلی که باید رسانه‌‎ها اعم از رسانه‌های کاغذی و اینترنتی از آن بهره ببرند، بیمه خبرنگاری است، ادامه داد: بیمه خبرنگاری برای تمامی خبرنگاران لحاظ نشده و همین مسئله اعتراض برخی را به دنبال داشته است که نیاز به پیگیری و اجرایی شدن آن دارد.

زرآبادی عنوان کرد: در همین راستا سئوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده که مقرر است نشستی با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا برگزار شود تا اقدامات این معاونت مورد ارزیابی قرار گیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار کرد: پس از دیدار با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اخذ گزارش، عملکرد این معاونت در قبال رسانه‌ها اعلام خواهد کرد که این پاسخ‌ها و گزارشات قانع کننده است یا خیر.

کد خبر 404839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha