همشهری آنلاین: امیر قلعه‌نویی موافق آن است که ظرفیت ورزشگاه با هواداران استقلال پر شود، وی موافقت کرد که شاگردان شفر در ساعت ۶ در زمین مسابقه تمرین کنند و در نهایت گفت: دوست نداشتم به استقلال برخورد کنیم

قلعه‌نویی

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی سختی را پیش‌رو داریم زیرا دو تیم ایرانی حیف است که در این مرحله برابر هم قرار بگیرند. یکی از این دو تیم طبیعتا حذف خواهد شد و این سخت است.

او ادامه داد: دوست نداشتم در این مرحله به هم بخوریم. ما شرایط خوبی داریم. می‌دانیم که استقلال نیز در بهترین روزهای خود قرار دارد اما ما به روز به روز بهتر شدیم و در نیم فصل دوم نیز کامل شدیم.

سرمربی ذوب‌آهن افزود: البته فراز و نشیب‌هایی داشتیم اما نسبت به نیم فصل اول بهتر شدیم. استقلال یک سری نقاط قوت داشت که به دلیل فرصتی که داشتیم توانستیم کارهای تاکتیکی بیش‌تری انجام دهیم و آن هم ارتباط خط هافبک و مهاجم بود. باید ارتباط هافبک‌ها و مهاجم آن‌ها را قطع کنیم. ما این پتانسیل را داریم که بعد از حل این موضوع به این تیم گل هم بزنیم.

قلعه‌نویی درباره مصدوم و محرومان تیمش گفت: خدا را شکر تمام نفرات خود را داریم. این که بتوانیم به ترکیب اصلی برسیم برای‌مان سخت بوده که آن هم به دلیل آمادگی بازیکنان‌مان بوده است. اگر آمار نیم فصل دوم ما را نگاه کنید در لیگ قهرمانان آسیا و در اصفهان یک گل خوردیم و در نیم فصل دوم نیز جزو بهترین خطوط دفاعی بودیم. اولین هدف ما پیروزی خواهد بود و یقینا به آن نیز دست پیدا خواهیم کرد.

قلعه‌نویی اضافه کرد: ما وقت بیش‌تری داشتیم که کارهای تاکتیکی انجام دهیم اما به هر حال استقلال در شرایط مسابقه بود. ما در روز فینال جام حذفی یک بازی درون تیمی انجام دادیم تا بازیکنان‌مان آماده باشند. این بازی تمرینی ما به گونه‌ای بود که همانند یک بازی واقعی بود.

سرمربی ذوب آهن درباره حضور تماشاگران این تیم در بازی فردا (سه‌شنبه 18 ارديبهشت) گفت: من هر جا که سرمربی بودم تیم‌های پرطرفداری بودند. حتی در استقلال اهواز نیز کم‌تر از ۲۵ هزار نفر به ورزشگاه نمی‌آمدند. حضور تماشاگران همیشه کمکی برای بازیکنان خواهد بود و انرژی زیادی به آن‌ها خواهد داد. متاسفانه در این فصل زیاد از این یار اصلی بهره‌مند نبودیم. امیدوارم فردا طرفداران ذوب آهن به ورزشگاه بیایند.

قلعه‌نویی درباره دادن ۱۰ درصد از ورزشگاه به هواداران استقلال گفت: ما بحث قانونی را در پیش‌رو داریم و کاری با استقلال ندارم ولی بحث من این است اگر قرار است هوادار نیاید و سکوها خالی باشد چرا باید سایر هواداران بیرون ورزشگاه باشند. در لیگ برتر و در بسیاری مواقع این اتفاق می‌افتد. زمانی که هدایت تراکتور را بر عهده داشت برای بازی در آزادی به ورزشگاه رفتیم و تنها ۳۰-۴۰ هزار هوادار به ورزشگاه آمده بود. اگر تیم میزبان می‌تواند، ورزشگاه را پر کند و اگر نمی‌تواند آن را به مهمان بسپارد. ما بارها با استقلال و پرسپولیس در آزادی بازی داشتیم که ۳۰ -۴۰ هزار هوادار تراکتور به ورزشگاه می‌آمدند. به نظر من اگر ورزشگاه خالی بود می‌توانند ظرفیت را به هواداران سایر تیم‌ها بدهند. تماشاگران ما سرمایه‌های فوتبال هستند. حیف است اگر خالی است هواداران بروند روی چمن بنشینند. باید برنامه‌ریزی خوبی شود تا هوادار از سکو استفاده کند.

سرمربی ذوب آهن درباره تمدید قرارداد با این تیم گفت: ما یک برنامه دادیم که برنامه‌ای خوب برای باشگاه است. نگاه ما این بود که اگر در این فصل دوم شدیم، فصل بعد قهرمان شویم و در جایگاه خود باقی نمانیم. من در هر جایی که بودم معتقدم باید خوب یارگیری کنیم. سال بعد تیم‌هایی چون تراکتورسازی، استقلال، پرسپولیس و حتی سپاهان مدعی خواهند بود. در آسیا هم‌چون آسیایی هستیم باید بتوانیم با تیم‌هایی مانند الدوحیل و الهلال که سالی نیم میلیارد دلار خرج می‌کنند، مقابله کنیم. باید بتوانیم هم در آسیا و هم در ایران از فوتبال ذوب آهن دفاع کنیم.

او ادامه داد: اگر این شرایط را پذیرفتند که سال بعد هم هستیم و اگر هم نه که گویا قلعه‌نویی را نمی‌خواهند و ما نیز مشکلی نداریم.

قلعه‌نویی در پایان درباره درخواست شفر مبنی بر برگزاری تمرین استقلال در ساعت ۶ و پذیرفتن وی بیان کرد: ما برای هر بازی برنامه‌ای داریم. در طول هفته نیز برنامه‌ریزی خود را بر اساس ساعت این بازی تنظیم کرده‌ایم تا در زیر نور بازی کنیم. آن‌ها به عنوان مهمان و ما به عنوان میزبان قبول کرده‌ایم که آن‌ها در ساعت ۶ تمرین‌شان را برگزار کنند. این رسم ایرانی‌هاست. شفر وقتی از ما درخواست کرد ما بلافاصله قبول کردیم و این اتفاق قبلا هم در لیگ افتاده بود و ساعت تمرین‌مان را تغییر دادیم. من حتی جاهای دیگر که بودم و زمین تمرین داشتیم، با درخواست تیم‌های دیگر ساعت تمرین خود را تغییر داده و زمین را به آن‌ها می‌دادیم. ما هم هر دفعه تهران رفته‌ایم دو باشگاه سایپا و پیکان زمین تمرین در اختیار ما گذاشتند.

کد خبر 404821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha