همشهری آنلاین: ششمین روز از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شده است.حدود ۲۵ غرفه که به طور تخصصی به دفاع مقدس اختصاص دارند از آثار پر فروش خود گفتند.

دفاع مقدس

به گزارش ایسنا،  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن»  پس از دو سال که در شهر آفتاب برگزار شد دوباره به مصلای امام خمینی (ره)  برگشته و از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

به طور کلی ۱۳۰ هزار مترمربع فضا در اختیار ناشران قرار گرفته است که  ۷۵ درصد آن‌ها در فضای مسقف جانمایی شده‌اند. ناشران عمومی با ۱۱۴۷ ناشر و ۸۶ هزار عنوان کتاب در شبستان مصلا،  ناشران آموزشی با ۱۱۳ ناشر و ۵۳۶ هزار عنوان کتاب در رواق شرقی، ناشران کودک در رواق غربی و بخشی از آن‌ها در سازه‌های موقت که تعداد آن‌ها ۲۸۸ ناشر با ۳۳ هزار عنوان کتاب است و ناشران دانشگاهی به طور کامل در چادر و در شرق نمایشگاه جانمایی شده‌اند.

همچنین سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بخشی از غرفه و فضاهای خود را به آثار مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و دوران دفاع مقدس اختصاص داده است. با ورود به فضای اصلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نخستین غرفه‌ای که به چشم می‌خورد می‌توان به غرفه «آتشبار» که وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش است، اشاره کرد. راهرو شماره یک، غرفه یک محل جانمایی آتشبار است. سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این غرفه حدود ۳۲ عنوان کتاب عرضه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتابچه‌هایی مربوط به معرفی یادمان‌های راهیان نور اشاره کرد.

غرفه ایثارگران نزاجا نیز در راهرو ۵، غرفه ۳۱ جانمایی شده است. همان طور که از اسم آن پیداست این غرفه با کتاب‌هایی پیرامون ایثارگران نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس میزبان بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب است. در این دوره از نمایشگاه مانند دوره‌های گذشته ستاد کنگره شهدای استان‌ها آثاری که به چاپ رسانده‌اند را به نمایشگاه کتاب آورده‌اند. راهرو ۵، غرفه شماره ۱ یکی از محل‌هایی است که انتشارات «۳۱ عاشورا» با ۷۰ عنوان کتاب که ۱۳ عنوان آن تازه به چاپ رسیده است فعالیت دارد.«خورشید که غرق نمی‌شود»، «تولدی در هور»، «امام خمینی در بیان رزمندگان اسلام» جزو آثار پرفروش این غرفه هستند.

همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راهرو شماره ۶، غرفه ۱۵ جانمایی شده است. این غرفه برخی از آثار فاخر ۳۰ استان کشور را پیرامون دفاع مقدس عرضه می‌کند. مجموعه کتاب‌هایی که به نمایشگاه آورده است نیز حدود ۳۰۰ عنوان کتاب هستند. «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» از پرفروش‌ترین آثار این غرفه در چند روزی که فعالیت داشته‌اند، است.

در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آزادگان سرافراز نیز سهم بسزایی داشته‌اند. به گونه‌ای که انتشارات«پیام آزادگان» که در راهرو شماره ۱۰، غرفه ۲ جانمایی شده است با ۳۵ عنوان کتاب به نمایشگاه آمده است. از این میان هفت اثر جدید هستند. یکی از ویژگی‌های انتشارات آثار پیام آزادگان این است که نویسندگان اغلب کتاب‌ها خود آزادگان هستند. در این غرفه «سرباز کوچک امام» که توسط مقام معظم رهبری تقریظ شده است به چاپ بیستم رسیده است. این اثر نیز جزو کتاب‌های پرفروش غرفه پیام آزادگان است.

در راهرو ۱۱.۱، غرفه ۱۳ انتشارات «روایت فتح» به چشم می‌خورد. این انتشارات برای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۵۰ عنوان کتاب آورده است که ۱۵ اثر جدید در میان آن‌ها وجود دارد. آثاری همچون «روزی که شهید شدم»، «قصه دلبری»، «اسم تو مصطفی است» و «قرار بی‌قرار» از پرفروش‌های روایت فتح هستند.

«سوره سبز» ناشر برگزیده فرهنگ و ادب ایرانی نیز در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در راهرو ۱۸، غرفه ۲۷ میزبان مخاطبان به آثاری هستند که در رابطه با رشادت رزمندگان ارتشی می‌خواهند مطالبی فرابگیرند. «هفت» و «من زنده‌ام» دو اثری هستند که در این روزها جزو کتاب‌های پرفروش سوره سبز به شمار می‌آیند.

انتشارات «ستارگان درخشان» در راهرو ۱۸، غرفه ۲۲ میزبان علاقه‌مندان به آثار فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدا است. «بی‌بی جان»، «ما زنده‌ایم»، «جانی؛ دوست خوب همه» سه اثر پرفروش این ناشر محسوب می‌شوند.

«سوره‌های عشق» از دیگر انتشاراتی است که پیرامون دفاع مقدس فعالیت دارند. این انتشارات در راهرو ۱۸، غرفه ۲۳ جانمایی شده است. ۶۳ عنوان کتاب را برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آورده است که حدود ۱۶ کتاب جزو آثار جدید آن محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این ناشر می‌توان به ارائه کتابی با عنوان «امیرعلی و کلاه آهنی» اشاره کرد. این کتاب برای کودکان نوشته شده است.

ستاد کنگره شهدای کشور نیز در راهرو ۱۸، غرفه شماره ۲ مستقر شده است. «زنان قالب شکن»، «الگوی سوم»، «گفتمان زن از نظر امام خمینی و مقام معظم رهبری» آثاری هستند که پیرامون سبک زندگی زنان ایرانی به نگارش درآمده‌اند.درباره شهدای اطلاعات و امنیت نیز آثاری به چاپ رسیده است که انجمن پیشکسوتان سپاس در راهرو ۱۸، غرفه ۲.۱ این آثار را عرضه می‌کند. «جاده گیلی‌گادر» و «سراب آزادی» دو اثر پرفروش انجمن پیشکسوتان سپاس است. این انجمن ۲۵ عنوان کتاب را به نمایشگاه آورده است. همچنین مجموعه «راه ستاره‌ها» را غرفه شهدای نیروی زمینی سپاه در راهرو ۱۹،‌غرفه ۳۳ ارائه می‌کند.

«نشر صریر» هم در راهرو ۲۰، غرفه ۲۸ میزبان علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی، رمان و سایر گونه‌های ادبی حوزه دفاع مقدس است. «نشر فاتحان» در راهرو ۲۱، غرفه ۱ جانمایی شده است. این ناشر ۱۲۵ عنوان کتاب به نمایشگاه آورده است که ۱۹ کتاب آن جدید هستند. آثاری همچون «عباس دست طلا»، «دختری کنار شط»، «بار دیگر نادر» از جمله آثار پرفروش فاتحان محسوب می‌شود.

نشر گرا نیز در راهرو ۲۳،‌غرفه ۱۲ مستقر شده است. «نبرد کرخه کور» و «عکس‌های آفتابی» از جمله آثاری هستند که از سوی مخاطبان ادبیات دفاع مقدس مورد استقبال قرار گرفته است. این ناشر حدود ۱۷ عنوان کتاب را برای نمایشگاه آورده است. مرکز نشر آثار شهید باقری نیز در راهرو ۲۴، غرفه ۲۱ به چشم می‌خورد. «زندگی‌نامه شهید غلامرضا کیان‌پور»، «از راست نفر سوم»، «شاپرک‌های عاشق نمی‌میرند» و «روایت زندگی حسن باقری» از جمله آثار جدید این مرکز نشر محسوب می‌شود.

در صورتی که علاقه‌مندان به دفاع مقدس می‌خواهند در رابطه با جنگ‌های هوایی خلبانان ارتش اطلاعاتی کسب کنند می‌توانند به راهرو ۲۴، غرفه ۲۰، ‌مرکز انتشارات راهبردی نهاجا مراجعه کنند. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نیز کتاب‌های خود را که در قالب تاریخ شفاهی، ترجمه و تحلیل‌هایی پیرامون هشت سال دفاع مقدس است در راهرو ۲۵، غرفه ۱۰ جانمایی شده است. قرار است این مرکز روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۳۰ عوان کتاب رونماییی کند.

نشر «روایت ۲۷ بعثت» هم در راهرو ۲۵ غرفه ۳۲ آماده پذیرایی از مخاطبان آثار دفاع مقدس است. همچنین غرفه«موزه دفاع مقدس تهران» در راهرو ۲۶ غرفه ۲۶ جانمایی شده است. «شبیخون غیور اصلی »و «ژاژیله» از جمله آثار پرفروش این غرفه هستند. همچنین نشر «مبشر» در راهرو ۲۸، غرفه ۴۰ جانمایی شده است. این ناشر به صورت تخصصی در رابطه با شهدای استان کرمان فعالیت دارد و حدود ۶۰ عنوان کتاب را به نمایشگاه آورده است که ۱۴ اثر آن به تازگی چاپ شده‌اند. «ظهور» که شامل زندگی‌نامه شهید زنگی‌آبادی است از پرفروش‌ترین آثار این غرفه محسوب می‌شود.

علاوه بر این غرفه نشر شاهد در مصلا تهران، شبستان، راهروی ۲۶، غرفه ۴۲ سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

انتشارات «نیلوفران» هم در راهرو ۲۹، غرفه ۳۹ جانمایی شده است. این ناشر در رابطه با شهدای شهر دزفول آثار متنوعی را به نگارش درآورده است. کتاب‌هایی همچون «الف دزفول»، «دزفول دژ استوار»، «گردان شهر آفتاب»، «عصمت» از پرفروش‌ترین آثار این ناشر محسوب می‌شود. ۱۰ اثر جدید از سوی این ناشر در نمایشگاه عرضه شده است.

کد خبر 404807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha