همشهری آنلاین: مطالعه جدید نشان می‌دهد تاثیر مصرف گردو بر میکروبیوم‌های روده نقش مهمی در سلامت قلب و کاهش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ دارد.

به گزارش مهر، گردو تنها یکی از چندین ماده خوراکی حاوی فیبر رژیمی است که بر میکروبیوم‌های روده و سلامت بدن تاثیر می‌گذارد. فیبر رژیمی همچون یک منبع غذایی برای میکروبیوم‌های روده که میکروب‌های خوب ساکن در روده هستند عمل می‌کند و بدین ترتیب به عملکرد خوب باکتری‌ها در تجزیه مواد خوراکی، تامین مواد مغذی بدن و ایجاد احساس سیری کمک می‌کند.

میوه، سبزی‌جات، غلات کامل، مغزی‌جات آجیلی و حبوبات از منابع مهم گیاهی فیبر رژیمی هستند. خوردن انواع گوناگون این مواد خوراکی به تحریک میکروبیوم‌های گوناگون روده کمک کرده و در عوض از سلامت محافظت می‌کند.

یافته‌های جدید همچنین نشان می‌دهد مصرف گردو نه تنها بر میکروبیوم‌های روده و اسیدهای صفراوی ثانویه مشتق شده از میکروب تاثیر می‌گذارد، بلکه موجب کاهش میزان کلسترول LDL در افراد بزرگسال شرکت کننده هم شد که می‌تواند خبر خوبی برای حفظ سلامت قلبی، متابولیک و گوارش باشد.

«حنا هولشر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایلینوی، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم مصرف گردو موجب افزایش میکروب‌های تولیدکننده بوتیرات، متابولیسم سودمند برای سلامت روده، می‌شود. از این رو تعامل گردو با میکروبیوم‌ها با ایجاد برخی فواید سلامتی همراه است.»

کد خبر 404767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha