یکی از اعضای گروه داعش که به اتهام دست داشتن در حمله تروریستی به مجلس محاکمه می‌شود جزئیات بیشتری از حمله‌های طراحی شده این گروه را بازگو کرد.

دادگاه حوادث تروریستی

 جزئیاتی که نشان می‌دهد تروریست‌ها قصد حمله به حرم مطهر امام رضا(ع) را داشتند.به‌گزارش همشهری، در چهارمین جلسه محاکمه اعضای گروه داعش که دیروز در شعبه 15دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، نوبت متهم ردیف سوم بود که به اتهاماتش پاسخ دهد.

در ابتدای جلسه قاضی صلواتی اتهامات متهم را به وی تفهیم کرد و از او خواست به دفاع از خودش بپردازد. اتهامات «ر.ب» شامل معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه و کارت ملی و خرید، حمل و نگهداری اسلحه و مهمات سبک و سنگین است که او در دفاع از خودش گفت:

من مربی باشگاه ورزشی بودم و یک روز که از باشگاه برمی‌گشتم الف سراغم آمد و گفت که چند نفر از آشنایانش می‌خواهند وارد کشور شوند و از من کمک خواست. من هم چون به او بدهکار بودم قرار شد بابت این همکاری مبلغی پول از او بگیرم. او گفته بود این افراد از آشنایانش هستند که آنها را در محل مورد نظر پیدا کردیم. وی ادامه داد: پس از آوردن آنها از مرز به خانه یکی از دوستانم رفتیم و یک هفته آنجا بودیم و بعد از آن به خانه دیگری رفتیم. قرار نبود من با آنها باشم اما چون هنوز پولم را نگرفته بودم مجبور بودم آنها را همراهی کنم.

در این هنگام رئیس دادگاه به متهم گفت: شما می‌دانستید که این افراد اعضای تیم تروریستی هستند و با چه هدفی به ایران آمده‌اند. همچنین در وارد کردن اسلحه‌ به آنها کمک کرده‌ای. چه دفاعی از خودت داری ؟ متهم جواب داد: من اصلا خبر نداشتم و نمی‌دانستم که کار آنها در ایران چیست.

انکارهای متهم باعث شد قاضی صلواتی به اقرارهای گذشته متهم رجوع کند. وی گفت: شما نظر دو نفر را جلب کرده بودید که به حرم مطهر امام رضا(ع) رفته و مکان‌های حساس آن را برای انجام عملیات تروریستی مشخص کنند. شما پیشنهاد داده بودید که در حرم امام رضا(ع) عملیات انتحاری انجام شود. چه دفاعی دارید؟ متهم باز هم انکار کرد و گفت که از این ماجرا بی‌اطلاع است. او ادامه داد: من هیچ ارتباطی با داعش نداشته‌ام. نمی‌دانستم آنها برای چه آمده‌اند.

وقتی انکارهای متهم به اینجا رسید نماینده دادستان بخشی از اعترافات قبلی متهم را قرائت کرد و خطاب به متهم گفت: شما اعتراف کرده‌ای که آنها مقدار زیادی اسلحه و مهمات به همراه داشتند و از من خواستند برایشان بیاورم یا در بخش دیگری از اعترافاتت گفته‌ای زمانی که آنها وارد شدند از یکی از آنها پرسیدم برای چه کمربند انفجاری به‌خود بسته‌اید که آنها پاسخ دادند که اگر ما را گرفتند بتوانیم خود را منفجر کنیم. نماینده دادستان ادامه داد:

براساس گزارش وزارت اطلاعات از تیم تروریستی و منزلی که متهم برای آنها تهیه کرده است اقلامی مثل 3 قبضه کلاشنیکف، یک قبضه کلت، یک قبضه مسلسل، 4 کمربند انتحاری، 3‌جلیقه انتحاری، خشاب، نارنجک، صداخفه‌کن، مواد شیمیایی پیش‌ساز بمب، ۵۰ متر فیتیله، ۵۰ عدد چاشنی، تایمر، کیت انفجاری و لوازم فنی ساخت اسلحه کشف شده است.

همچنین تعدادی گلوله توپ، خمپاره، مین، خمپاره فسفری، نارنجک و مین والمر کشف شده که توسط این متهم مخفی شده بودند. با وجود این اتهامات، متهم باز هم اعترافات گذشته‌اش را انکار کرد. در این شرایط ختم جلسه اعلام شد و قرار است صبح امروز (یکشنبه) رسیدگی به اتهامات سایر اعضای این گروه ادامه یابد.

کد خبر 404740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha