همشهری آنلاین: در سفر وزیر بهداشت به سبزوار، ۱۸ پروژه بهداشتی و درمانی، به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال، افتتاح می‌شود.

سفر وزیر بهداشت به سبزوار

به گزارش همشهري آنلاين، در سفر وزیر بهداشت به سبزوار کلینیک ویژه تخصصی و فوق‌تخصصی افتتاح شد. عملیات ساخت کلینیک ویژه تخصصی و فوق‌تخصصی سبزوار از بهمن ماه سال ۹۵ در زمینی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع آغاز و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است.

این کلینیک ویژه در چهار طبقه ساخته شده است و شامل آزمایشگاه و ۴۷ اتاق پزشک در تخصص‌های مختلف از جمله داخلی، زنان، گوش حلق و بینی، چشم پزشکی و قلب می‌شود. همزمان با افتتاح این کلینیک ویژه، پروژه‌های مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی با امکانات بستری روداب با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال، خانه بهداشت عباس آباد ملک درشهرستان جوین، خانه بهداشت دیوانگاه درشهرستان خوشاب و بخش رادیولوژی دیجیتال بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان جغتای از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

  • بهره‌برداری از دو همراه‌سرای بیمار در سبزوار

در این سفر،  همراه‌سراهای بیمارستان‌های واسعی و امداد شهید دکتر بهشتی سبزوار، که با مشارکت مجمع خیرین سلامت ساخته و تجهیز شده است - با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید. همراه‌سرای بیمارستان واسعی سبزوار در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین سلامت ساخته و تجهیز شده و دارای ۱۶ واحد مجزا برای اقامت همراهان بیمار است. همچنین همراه‌سرای امام رضا(ع) بیمارستان امداد شهید دکتر بهشتی سبزوار که در زمینی با مساحت ۹۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است به بهره‌برداری رسید. این همراه‌سرا دارای ۱۲ واحد برای اقامت همراهان بیمار است.

در این سفر وزیر بهداشت از فاطمه واسعی، مادر شهید بزرگوار رضا رودسرابی که آغاز کننده ساخت همراه سرای بیمارستان واسعی سبزوار بود، تقدیر کرد.

هاشمی در حاشیه افتتاح همراه‌سرای بیمارستان واسعی سبزوار که با مشارکت خیرین سلامت ساخته شده است، گفت: همه می‌دانند که سبزوار نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشت و ساخت این همراه‌سرای بیمار نیز توسط مادر یک شهید بزرگوار آغاز شد و ان‌شاءلله مورد قبول و رضایت خداوند واقع خواهد شد.

  • افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شبانه‌روزی با امکانات بستری در شهر ششتمد سبزوار

در ادامه این سفر مرکز جامع خدمات سلامت شبانه‌روزی با امکانات بستری در شهر ششتمد سبزوار نیز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. این مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است. مرکز جامع خدمات سلامت شبانه‌روزی با امکانات بستری شهر ششتمد دارای ۱۱ تخت و بخش‌هایی مانند اورژانس، آزمایشگاه، بستری، مامایی، مراقب سلامت، بهداشت محیط و حرفه‌ای، روانشناس بالینی و دندانپزشکی است.

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این مرکز بهداشتی و درمانی در جمع مردم این شهر گفت: حدود ۴۰ سال پیش به ششتمد سفر کرده بودم و در آن زمان ششتمد، روستا بود اما امروز به شهر تبدیل شده و خدمات در آن توسعه پیدا کرده است.

هاشمی ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به دلیل راه‌اندازی این مرکز گفت: در این مرکز بهداشتی و درمانی، خدمات اولیه مورد نیاز مردم به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود و در صورت نیاز به اعمال جراحی و اقدامات درمانی پیشرفته، مردم این شهر به سبزوار اعزام می‌شوند.

کد خبر 404734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha