همشهری آنلاین: رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴۰ نفر و ۳۲ باند بزرگ و فعال در حوزه سرقت و کلاهبرداری طی ۴۸ ساعت اخیر خبر داد.

سردار حسین رحیمی

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی بیان این مطلب افزود: طرح جدید دستگیری سارقان، کیف قاپان، سارقان از منازل و مغازه‌ها، سرقت مسلحانه، کلاهبرداری، پس از دو ماه کار اطلاعاتی به اجرا درآمد و در ۴۸ ساعت گذشته ۱۴۰ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: در این عملیات ۴۸ ساعته ۳۲ باند متلاشی شد و در میان دستگیرشدگان ۵۸ نفر دارای سابقه کیفری بودند.

فرمانده پلیس تهران با اشاره به برخی از این باندها گفت: در ۴۸ ساعت گذشته، یکی از باندهای مهمی که دستگیر شد، سرقت کالا توسط مامورانی بود که لباس ماموران نیروهای انتظامی را بر تن داشتند.

وی توضیح داد: شیوه این سارقان این گونه بود که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی می‌کردند، جلوی خودروها را با محموله‌های خاص می‌گرفتند و پس از ضرب و شتم راننده‌ها، محموله‌ها را به سرقت می بردند.

سردار رحیمی گفت: دو محموله بزرگ شامل ۱۰۰ قطعه فرش و ۷۰۰ دستگاه ال سی دی از این باند کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ما باند ۴ نفره سارقان مسلح بازار ارز را داشتیم. این گروه افرادی را که ارز خریداری می‌کردند تهدید کرده و در محل مناسب با خفت گیری و تهدید به اسلحه، اموالشان را به سرقت می‌بردند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: آنها همچنین در فضای مجازی نیز افرادی را که کانال فروش شیء گران قیمت بودند شناسایی کرده، با آنها قرار می‌گذاشتند و از آنها هم به صورت مسلحانه سرقت می‌کردند.

سردار رحیمی اضافه کرد: این باند تاکنون به ۱۰ مورد سرقت مسلحانه اعتراف کرده است.

شناسایی و دستگیری باند جعل اسناد موضوع دیگری بود که سردار رحیمی به آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص ما ۲ باند را شناسایی کردیم، یک باند ۳ نفره و یک باند ۴ نفره که اسناد و مدارک دولتی را جعل می‌کردند.

وی توضیح داد: در باند ۳ نفره ۱۵۰۰ مدرک جعلی کشف شد و از باند ۴ نفره ۳۰۰ نوع مهر جعلی سازمان‌ها را کشف و ضبط کردیم.

سردار رحیمی در ادامه به شناسایی باند ۲ نفره سارقان اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: اعضای این باند مرد و زنی بودند که رابطه محرمیت با هم نداشتند و با موتور طعمه‌های خود را شناسایی می‌کردند.

وی توضیح داد: بیشتر طعمه‌های این افراد کسانی بودند که به صورت شخصی و نه در قالب تور در شهر حضور داشتند.

وی گفت: تاکنون ۶۰۰ مورد شکایت از این باند ثبت شده ضمن اینکه ما در بررسی‌هایمان مقادیر قابل توجهی دلار و وسایل گران قیمت از این باند کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ما همچنین یک و نیم میلیارد کالای قاچاق نیز که عمدتاً البسه زنانه بوده کشف و ضبط کردیم.

سردار رحیمی درباره بازار ارز نیز گفت: پلیس با تمام قدرت وظیفه خود را در این حوزه انجام داده و می‌دهد. ما وظایفمان را انجام دادیم و بقیه مسئولیت‌ها بر عهده بانک مرکزی است. مسئولان باید فکر عاجلی درباره ارز کنند.

وی در خاتمه گفت: در طرح قبلی که پیش از این در خدمت خبرنگاران بودیم، سارقان به ۲۷۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند و ۱۲۵۰ مالباخته شناسایی شدند.

کد خبر 404730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha