همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دادگاهی در آمریکا در صدور رای غیابی و سیاسی علیه ایران در خصوص یازده سپتامبر را به شدت محکوم کرد.

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش ایسنا ، بهرام قاسمی اقدام دادگاهی در آمریکا در صدور رای غیابی و سیاسی علیه ایران در شرایطی که هیچ گونه شواهد و قرائنی مبنی بر مشارکت ایران یا اتباع ایرانی در حادثه ۱۱ سپتامبر وجود نداشته را به شدت محکوم و اعتراض شدید کشورمان را نسبت به صدور این گونه آرای سیاسی و مبتنی بر اتهامات بی پایه و اساس که در گذشته نیز تکرار شده است، اعلام کرد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان اظهار کرد : صدور این احکامِ مردود و غیرقابل قبول، نه تنها نظام حقوق بین‌الملل که مردم آمریکا به ویژه بازماندگان و قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر را به سخره گرفته است. طراحان این بازی‌های سیاسی به عبث می کوشند با قلب واقعیت‌ها، روند دادرسی و نتیجه آن را به شکلی موهوم و حتی برخلاف فرایندی که در داخل آمریکا و در طول این سالها علیه مرتکبین اصلی این اقدام تروریستی به پیش برده‌اند، منحرف و تاریخ را بدان گونه که خود می‌خواهند نگارش نمایند، اما بدون تردید چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور این گونه احکام هم چنین نقض صریح و آشکار قواعد و رویه‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل مبنی بر لزوم رعایت مصونیت قضایی دولت‌هاست و دولت جمهوری اسلامی ایران کلیه حقوق قانونی خود برای مقابله با این فرایند غیرقانونی را محفوظ می‌دارد.

کد خبر 404689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha