همشهری آنلاین: رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از ارسال دو هزار و ۴۴ اثر در ۶ حوزه فرهنگی هنری به دبیرخانه نخستین رزم‌واره مدافعان حرم خبر داد.

رزم‌واره

به گزارش ایرنا، علی اصغر جعفری در نشست خبری اختتامیه نخستین رزم‌واره مدافعان حرم در باغ موزه دفاع مقدس افزود: تولیدات شرکت کنندگان در جشنواره در 6 حوزه شامل شنیداری، دیداری، موسیقی و نغمات آئینی، مطبوعات و خبرگزاری و رسانه، فضای مجازی و بخش مردمی به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی با اشاره به ارسال بیش از 50 درصد آثار از شهرستانها گفت: هنرمندان کردستان، خوزستان، یزد، کرمانشاه، مرکزی و دیگر استانها آثار هنری خود را به جشنواره ارسال کردند.

جعفری ادامه داد: این رزم‌واره به منظور پاسداشت و گرامیداشت مدافعان و شهدای حرم از سوی جامعه هنری و رسانه ای کشور از مهرماه سال گذشته آغاز شد و علاقمندان فرصت داشتند تولیدات خود در بخش های عنوان شده را تا پایان اسفندماه گذشته به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به ارزیابی آثار دریافتی توسط هیات داوران منتخب هر بخش افزود: از سه برگزیده جشنواره در هر بخش و حوزه، روز اختتامیه جشنواره در 24 اردیبهشت ماه امسال با حضور کاندیداهای هر بخش و مسئولان کشوری و لشگری و خانواده های مدافعان حرم، تجلیل می شود.

جعفری گفت: به خاطر برخی محدودیت ها اجرای بخش بین الملل جشنواره میسر نبود که تلاش می شود برای دوره های بعد این بخش نیز به جشنواره افزوده شود.

وی نمایش برخی از آثار فاخر جشنواره در قالب کلیپ، تجلیل از دو کارگردان شاخص حوزه مقاومت؛ ابراهیم حاتمی کیا و سیروس مقدم، قدردانی از دو هنرمند سوری فعال در فضاسازی رسانه ای خارج از مرزها، برگزاری نمایشگاه آثار رسیده در حوزه مقاومت و تجلیل از خانواده های شهدا را از برنامه های اختتامیه رزم‌واره برشمرد.

این نشست خبری با رونمایی از تندیس نخستین رزم‌واره مدافعان حرم، همراه بود.

رزم‌واره یا جشنواره مدافعان حرم به عنوان یک رویداد تخصصی و جمعی برای پاسداشت کسانی است که برای امنیت کشور سینه سپر کردند.

آثار و تولیدات هنری در حوزه های مستند، فیلم کوتاه، داستانی، سینمایی، انیمیشن، کلیپ و تیزر و برنامه های ترکیبی تلویزیونی، نمایش رادیویی، آنونس، چندرسانه ای، تیتر، مصاحبه، یادداشت و گزارش خبری از جمله زمینه هایی است که علاقه مندان به شرکت در اولین رزم‌واره مدافعان حرم در سایت این جشنواره ثبت کردند.

کلیپ، عکس، طرح و ایده، شعر، دل‌نوشته و داستان کوتاه، شبکه های اجتماعی، سایت و وبلاگ، نرم افزارهای کاربردی، طرح و تصاویر گرافیکی، پادکست، موسیقی، سرود، نماهنگ و ترانه سرایی از دیگر موضوعات آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بوده است.

قرار است بیش از 100 اثر برگزیده جشنواره به صورت یک مجموعه به بازار محتوای صدا و سیما افزوده شود.

کد خبر 404683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha