شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رمان «شهریور داغ» نوشته هدا عربشاهی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بازار نشر راه یافت.

شهریور داغ

شهریور داغ رمانی تاریخی با موضوع تاثیر جنگ بر زندگی اجتماعی است. این کتاب که از سوی انتشارات آفتابکاران وارد بازار شده است، داستان سه زن از سه نسل را روایت می‌کند که به‌ترتیب جنگ جهانی دوم و هشت‌سال جنگ ایران و عراق را پشت سر گذاشته‌اند.

داستان نسل اول (مادربزرگ) ازطریق دفترخاطراتی که نسل سوم (نوه) می‌خواند روایت می‌شود. این روایت مربوط به شهریور 1320 و حمله نیروهای شوروی به مرز جلفا و وقایعی است که این زن در اثر حمله ارتش سرخ متحمل می‌شود.

نسل سوم، دختری است که روز 31 شهریور 1359 همزمان با آغاز جنگ ایران و عراق به دنیا می‌آید و خاطراتی از شهادت پدر خلبان و سپری‌کردن دوران کودکی در شرایط جنگ را به‌یاد می‌آورد.

این کتاب به رشادت‌های سه مرزبان پل آهنی جلفا «ژاندارم سرجوخه مصیب محمدی»، «سید محمد راثی هاشمی» و «عبدالله شهریاری» که 48 ساعت حمله شوروی‌ها را به تاخیر انداختند اشاره می‌کند.

شهریور داغ پس از «آنروز خواهد آمد» و «زمان منفی» سومین رمان هدا عربشاهی است. دو کتاب «مریخی‌ها خود ما هستیم» نوشته جووانی بینیامی و «دو نمایشنامه کمدی» اثر ایتالو کنتی از آثار ترجمه این نویسنده و مترجم به‌شمار می‌روند.

کد خبر 404615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha