مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

شهروندان یکی از اصلی‌ترین دیده‌بان‌های شهر هستند. اینکه آنها نسبت به موضوعات پیرامونی‌شان در محله و شهر حساس باشند، اصلا چیز بدی نیست.

گاهی تماس به‌موقع یک‌شهروند می‌تواند زندگی درختانی را نجات بدهد و گاهی هم مانع از شب‌خوابی کودک کار، زیر پل بزرگراهی شود. فقط نکته اینجاست که آنها باید در وهله اول مسئولیت شهروندی خود را به خوبی بشناسند و در وهله بعدی بدانند با کجا تماس بگیرند. تماس با سامانه137 یکی از راحت‌ترین کارهایی است که هر شهروندی می‌تواند برای رفع مشکلات شهری استفاده کند. البته به شرط آنکه پای این سامانه در مشکلاتی که هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد وسط کشیده نشود.

به‌طور نمونه درگیری 2فرد، سرقت دستگاه عابربانک، پارک خودرو جلوی در پارکینگ، کثیفی یک ‌فست‌فود و خیلی از موضوعات دیگر، به نهادهای دیگری مثل نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت مربوط می‌شود. حال اگر شهروندی درست و بجا گزارشی را به‌ مدیریت شهری گزارش کند، شهرداری منطقه موظف است تا روشن شدن قضیه و حل و فصل آن، پیگیر ماجرا باشد. نمونه‌اش خشک‌شدن تعدادی درخت در خیابان اسفندیار تهران که با تماس‌های چند شهروند به 137 و شهرداری منطقه3 گزارش شد.

این تعداد درخت خشک شده مقابل موزه هنرهای دینی امام‌علی(ع) در خیابان اسفندیار تهران قرار دارند و از قرار معلوم خشک شده و سر تعدادی از آنها قطع شده است؛ درحالی‌که سایر درختان این خیابان همه سبز و سرحال هستند. البته این احتمال نیز وجود دارد که درختان خیلی پیش‌تر خشک شده و موضوع این اواخر رخ نداده باشد. به همین منظور رئیس فضای سبز شهرداری منطقه3 تهران اعلام کرد که این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد. اعلابیگی گفت: « خشک شدن این درخت‌ها مربوط به سنوات گذشته است. شاید به‌خاطر وجود مترو این درختان خشک شده باشند.»

او با وجود این به ساکنان محدوده خیابان ولیعصر اطمینان داد که اداره فضای سبز منطقه تا مشخص شدن نتیجه دقیق، موضوع را پیگیری می‌کند و اگر خشک‌شدن درخت‌ها عمدی باشد، برای برخورد با خاطی اقدام جدی خواهند کرد. اعلابیگی همچنین از شهروندان تهرانی خواست تا هرگونه قطع مشکوک چنارهای خیابان ولیعصر را به‌خصوص در ساعات شبانه به 137 اطلاع دهند. به گفته او، مأموران شهرداری با خودروهای مخصوص چنارهایی که احتمال شکسگتی و افتادن دارند را گاهی قطع یا سربرداری می‌کنند اما افراد شخصی نمی‌توانند بدون اجازه به چنارها آسیب بزنند.

کد خبر 404594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha