همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه سیمای اصلی انقلاب اسلامی در اهداف فرهنگی آن نهفته است گفت: اهل فرهنگ و هنر وظیفه سنگینی در بسط و توسعه ارزش‌های والا و تربیت نسل جوان برعهده دارند.

بهمن کارگر

به گزارش ایرنا سردار بهمن کارگر در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت 'رسام 'در سینما نخل خرمشهر گفت : هنر از مهمترین عناصر تاثیرگذار فرهنگی است که می توان با بهره گیری از آن به بهترین نحو برای تربیت نسل جوان اقدام کرد.

وی اظهار کرد: در این راستا رسانه های هنری مانند فیلم و سینما بسیار کارآمد و دارای اهمیت راهبردی هستند و بر این اساس جشنواره فیلم کوتاه رسام با رویکرد تخصصی و اثر گذار می تواند با مدیریت خوب، برنامه های هدفمندی برای تقویت و نشر ارزش های انقلاب و دفاع مقدس داشته باشد.

سردار کارگر گفت: دفاع مقدس یکی از نمودهای اعتلای فرهنگ انقلابی و آموزه های حضرت امام(ره) بود که جوانان را به بالاترین سطح فرهنگی و انسانی رساند و تبلوری از فرهنگ دفاعی با تکیه بر ارزش های دینی به جهانیان نشان داد.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: نسل جوان امروز که در دفاع از حریم های انسانی پرچم داری می کند ، پرورش یافته در جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی هستند و بر این اساس رهبر معظم انقلاب بارها اعتماد راسخ خود را نسبت به نسل جوان انقلاب ابراز کردند.

سردار کارگر افزود: بنابر این فیلمسازان حاضر در جشنواره رسام از بسیجیان، سربازان و افسران فرهنگی هستند و نقش مهمی در حفظ گنجینه انقلاب و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان آن دارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شاخصه اصلی هویت ملت هاست ، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرهنگ یک ملت می تواند آن ملت را پیشرفته، عظیم، توانا، فناور و نوآور و دارای آبروی جهانی کند.

استاندار خوزستان نیز در این آیین زبان هنر را زبان خدا دانست و گفت: نشان دادن ارزش های دفاع مقدس از زبان هنر فاخرترین نوع بیان است و جزو مواردی است که تاثیرگذاری عمیق و خوبی ایجاد می کند.

غلامرضا شریعتی ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران جشنواره فیلم رسام گفت: به طور قطع تاثیرگذاری هنر از خطابه، سخنرانی و مقاله به مراتب بیشتر است، امیدواریم با این شروع بتوانیم این جشنواره را در سال های آینده نیز ادامه دهیم.

شریعتی افزود:امید است در این مکان مقدس در خرمشهر که جای جای آن نشانگر رشادت ها و هنرمندی های سربازان امام زمان(عج) و مدافعان این سرزمین است ، دبیرخانه دایمی را دایر کرده و هر سال پر بارتر و گسترده تر از سال قبل این کار عظیم را پیش ببریم.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت 'رسام'، 12 تا 14 اردیبهشت 1397 در سینما نخل خرمشهر برگزار شد.

از میان آثار 92 کشور متقاضی حضور در نخستین جشنواره بین المللی رسام، 44 اثر از 19 کشور به بخش مسابقه بین الملل راه یافت که در این بخش، 11 اثر پویانمایی، 12 اثر مستند کوتاه و 21 اثر داستانی کوتاه با یکدیگر رقابت کردند.

در بخش مسابقه بین الملل آثاری از ایتالیا، ایرلند، دانمارک، انگلیس، لهستان، اسلوونی، فرانسه، بوسنی و هرزگوین، آمریکا، اردن، ترکیه، عراق، سوریه، مصر، هند، بنگلادش، افغانستان، فلسطین و ایران حضور داشتند که عراق با هشت اثر، ترکیه با پنج اثر و فلسطین و ایتالیا هر کدام با چهار اثر به ترتیب بیشترین آثار شرکت کننده در این بخش جشنواره را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 404565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha