همشهری‌آنلاین: کره شمالی شنبه ۱۵ اردیبهشت منطقه زمانی خود را با کره جنوبی یکسان‌سازی کرده و آن را گامی نخست در راستای یکی شدن دو رقیب دیرینه دانست.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان دیدار و مذاکرات ۲۷ آوریل(هفتم ارديبهشت) با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی قول داده بود تا موقعیت زمانی کشورش را با کره جنوبی یکسان‌سازی کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که این وعده امروز و با صدور حکمی از سوی هیئت رئیسه مجمع عالی خلق این کشور اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس،کره شمالی و جنوبی تا پیش از ۲۰۱۵ و برای چندین دهه موقعیت زمانی واحدی داشتند اما در سال ۲۰۱۵ کره شمالی محدوده زمانی جدیدی برای خودش ایجاد کرد که ۳۰ دقیقه از کره جنوبی و ژاپن عقب‌تر بود.

این منطقه زمانی باعث ایجاد تنش میان دو کره شده بود و پس از دیدار میان رهبران دو طرف در آوریل سال جاری میلادی، کیم جونگ اون وعده داد تا این زمان را یکسان‌سازی کند.

نشست میان رهبران دو کره موضوع‌هاي زیادی را در خود داشت که از جمله آن می‌توان به توافق برای از سرگیری دیدار مجدد خانواده‌ها در دو کره و توقف برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی اشاره کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین یکسان‌سازی زمان بین دو کره را نخستین گام عملی از زمان نشست رهبران دو کره اعلام کرده است.

کد خبر 404528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha