همشهری آنلاین: نشریه اسکرین فهرست منتقدان هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن را برای دادن ستاره به فیلم‌های بخش مسابقه رسمی اعلام کرد.

جشنواره کن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، امسال 10 داور از هشت رسانه آمريكايي، اروپايي و آسيايي در كنار منتقدان نشريه اسكرين فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره كن 2018 را تماشا مي‌كنند و به هر كدام از يك تا چهار ستاره امتياز مي‌دهند. البته فيلم‌هاي بي‌ارزش هم امتياز خاص خود را دارند و يك دايره توپر مشكي از منتقدان مي‌گيرند. در پايان جشنواره ميانگين امتيازها محاسبه و فيلم برگزديده منتقدان اسكرين معرفي مي‌شود.

ژولين گستر و ديديه پرون از روزنامه ليبراسيون فرانسه، كاتيا نيكودموس از هفته‌نامه دي‌تسايت آلمان، وانگ مويان از نشريه اله‌مان چين، نيك جيمز از ماهنامه سايت اند ساوند بريتانيا، كنگ ريث‌دي از روزنامه بانگوك‌پست تايلند، تيم روبي و رابي كالين از روزنامه تلگراف بريتانيا، جاستين چانگ از روزنامه لس‌آنجلس تايمز آمريكا و ميشل سيمن از ماهنامه پوزيتيف فرانسه در كنار گروه منتقدان اسكرين به فيلم‌هاي رقابت‌كننده در بخش نخل طلايي كن امتياز مي‌دهند.

سال گذشته فيلم‌هاي «بي‌عشق» آندري زوياگينتسف از روسيه و «تو هرگز اينجا نبودي» لين رمزي از بريتانيا با كسب امتياز برابر 3.2 در رده اول مشترك جدول منتقدان اسكرين قرار گرفتند. بالاترين امتيازي كه منتقدان تا امروز در تاريخ كن به يك فيلم داده‌اند، مربوط به دو سال پيش است كه كمدي «توني اردمان» ساخته مارن آدي 3.7 از چهار گرفت. هر چند در نهايت جايزه اسكار بهترين فيلم را به «فروشنده» اصغر فرهادي باخت.

هفتاد و يكمين دوره جشنواره فيلم كن روز سه‌شنبه 18 ارديبهشت با نخستين نمايش جهاني «همه مي‌دانند» فرهادي آغاز مي‌شود و يكشنبه 29 ارديبهشت با معرفي برنده نخل طلا و ديگر برگزيدگان به پايان مي‌رسد.

کد خبر 404468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha