همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت راه‌آهن از شروع عملیات اجرایی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد در فصل بهار خبر داد

قطار

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده افزود: قرارداد برقی کردن راه آهن تهران-مشهد و گرمسار-اینچه برون در شرایط مطلوبی قرار دارد و با توجه به انعقاد قرارداد پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد و گشایش ال‌.سی (اعتبار اسنادی) آن پیش‌بینی می‌شود در فصل بهار عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی افزود: پیمانکار پروژه برقی کردن راه‌‌آهن تهران-مشهد، کنسرسیومی متشکل از مپنا، چند شرکت ایرانی و طرف چینی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار-اینچه برون نیز گفت: با توجه به انعقاد قرارداد این پروژه بین ایران و روسیه و همچنین امضا قرارداد مالی ‌‌آن میان وزارتخانه‌های اقتصاد دو کشور، امیدواریم ال‌.سی این قرارداد نیز در سال جاری گشایش یابد و عملیات اجرایی این پروژه هم در سال جاری آغاز شود.

به گفته محمدزاده مطالعات پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار-اینچه برون توسط مشاور این پروژه آغاز شده است.

وی گفت: در سال جاری همچنین پروژه ارتباط دالان تردد مسافران از زیر زمین بین ایستگاه راه‌‌آهن تهران با خطوط مترو اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ه با اشاره به طرح ارتباط ایستگاه راه‌‌آهن تهران با خطوط مترو بیان داشت: در سال جاری پروژه اجرای دالان تردد مسافران از زیر زمین با هدف ارتباط بین سکوهای ایستگاه راه‌‌آهن تهران و خط 3 مترو برقرار و این پروژه افتتاح خواهد شد و مسافران دیگر برای دسترسی به ایستگاه‌ نیازی به ورود به روی سطح و عبور از خیابان ندارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای پروژه اتصال راه‌آهن با خط یک مترو، مسافران قطار تهران-مشهد و تهران-گرمسار در زمان توقف در ایستگاه مترو جوانمرد قصاب مستقیم از سکو وارد ایستگاه مترو ‌شوند.

وی با بیان اینکه «ایستگاه ری به دو بخش باری و مسافری تقسیم شده است» گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته ایستگاه مسافری آن به جوار ایستگاه فعلی مترو ری منتقل و در مجموع این اقدامات باعث ایجاد قابلیت دسترسی مسافران بین خطوط 1، 6 و 3 مترو می‌شود.

به گزارش ایرنا، یوسف گران پاشا، مدیرکل راه‌آهن شمال نیز گفته است: پروژه برقی کردن خطوط راه آهن شمال کشور با مشارکت روس‌ها و با اعتباری معادل یک میلیارد و 200 میلیون یورو اجرایی می‌شود.

مجموع طول خطوط اصلی و فرعی راه آهن کشور اکنون 12 هزار و 998 کیلومتر است که 10 هزار و 160 کیلومتر به خطوط اصلی اختصاص دارد.

کد خبر 404428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha