چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تورستن نویمان، بنیانگذار مشترک و مدیر جشنواره اولدنبورگ تازه‌ترین نامی است که برای جانشینی دیتر کاسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین در رسانه‌های آلمان مطرح شده است.

جشنواره فیلم برلین

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، نويمان كه از 1994 مديريت جشنواره اولدنبورگ را بر عهده دارد، اين روزها در تدارك برگزاري بيست و پنجمين دوره آن در سپتامبر 2018 است. به واسطه مديريت و برنامه‌ريزي‌هاي او بوده كه ستاره‌هايي چون نيكلاس كيج، ميرا سوروينو، جيم مك‌برايد و متيو موداين در سال‌هاي گذشته به اولدنبورگ آمده و بسياري از كارشناسان آن را به واسطه اهميت دادن به سينما و سينماگران مستقل «ساندنس آلماني» نام نهاده‌اند.

نويمان كه در محافل سينمايي آلمان چهره‌اي سرشناس و محبوب است، به اعضاي يك فهرست غيررسمي مي‌پيوندد كه منتظر نشستن روي صندلي مديريت هنري مهم‌ترين رويداد سينمايي در آلمان يعني برليناله هستند. دو سرمايه‌گذار مهم صنعت فيلمسازي آلمان، مدير جشنواره فيلم مونيخ، تيلدا سوئينتن (بازيگر سرشناس انگليسي) و برو به‌ير، مدير جشنواره بين‌المللي فيلم روتردام را هم مي‌توان به فهرست جانشيني كاسليك افزود.

به باور برخي كارشناسان، مديران برلين قصد دارند بالاترين جايگاه برليناله را از بهار سال آينده در اختيار يكي از مديران مياني اين جشنواره مهم قرار دهند. مونيكا گروترز، وزير فرهنگ و رسانه از زمان پايان جشنواره برلين در فوريه گذشته با چند گزينه مهم ديدار و گفتگو كرده اما هنوز نتيجه اين گفتگوها مشخص نيست.

كاسليك از نخستين روز ماه مي 2001 روي صندلي مديريت برليناله نشست و جانشين موريتس دي‌هادلن شد كه حدود 20 سال اين سمت را بر عهده داشت. كاسليك كه در پايان ماه جاري ميلادي 70 ساله مي‌شود، بهار آينده از جايگاه مديريت جشنواره برلين كنار مي‌رود.

کد خبر 404393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha