چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

مردی که در جریان کودک‌آزاری هولناک، دختربچه ۵ ساله‌ای به نام تبسم را در شهرستان ساوه به قتل رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

مزار حوادث

به گزارش همشهری، هفتم مرداد سال گذشته، زن جوانی پیکر نیمه‌جان دختر 5 ساله‌اش به نام تبسم را به بیمارستان ساوه منتقل کرد و مدعی شد که او هنگام بازی در پارک زمین خورده و از حال رفته است.

بررسی‌ها نشان می‌داد که دختر خردسال به کما رفته و در معاینات اولیه نیز معلوم شد که ادعای مادرش درخصوص زمین خوردن او دروغ است؛ چرا‌که روی بدن تبسم آثار کودک‌آزاری به چشم می‌خورد و از طرفی معاینات تخصصی نشان می‌داد که او مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

در چنین شرایطی ماجرا به پلیس گزارش و تیمی از مأموران راهی بیمارستان شدند. تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد که مادر تبسم همراه 2مرد دخترش را به بیمارستان منتقل کرده و آن دو مرد پس از آن ناپدید شده‌اند. مأموران که به زن جوان مشکوک بودند، وی را بازداشت کردند و او این بار مدعی شد که دخترش را در خانه تنها گذاشته تا برای خرید غذا به بازار برود و وقتی برگشته با پیکر بیهوش او روبه‌رو شده است.

ادعای جدید زن جوان نیز نتوانست مأموران را قانع کند و آنها به تحقیقات خود ادامه دادند. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، دختربچه 5ساله پس از 2روز جدال با مرگ روی تخت بیمارستان جان باخت. از سویی کارآگاهان متوجه شدند که مادر تبسم از مدتی قبل با شوهرش دچار اختلاف شده و آنها تصمیم به جدایی گرفته بودند و به همین دلیل وی جدا از شوهرش زندگی می‌کرده است.

مأموران در ادامه بررسی‌ها به سرنخ‌هایی دست یافتند که از حضور مردی به نام رضا در زندگی مادر تبسم حکایت داشت. این مرد نیز دستگیر شد و در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی با ضرب و شتم تبسم باعث قتل او شده است.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس دادگستری استان مرکزی می‌گوید: شواهد نشان داد که مادر تبسم قصد ازدواج با رضا را داشته اما دختربچه‌ خردسال مانع رابطه آنها بوده است. از طرفی در موبایل رضا فیلمی کشف شد که او از صحنه شکنجه تبسم تهیه کرده اما آن را پاک کرده بود. به این ترتیب، مرد جوان به تردد به خانه مادر تبسم اعتراف کرد اما مدعی شد که روز حادثه فقط تبسم را کتک زده و به او تجاوز نکرده است.

با این حال همه شواهد علیه او بود و به همین دلیل وی به جرم قتل تبسم به قصاص، به جرم تجاوز به اعدام، به جرم کودک‌آزاری به حبس و به جرم رابطه نامشروع به شلاق محکوم شد. همچنین مادر تبسم نیز به جرم رابطه نامشروع به 105ضربه شلاق و به جرم تلاش برای خلاصی متهم از محاکمه به 4سال‌ونیم حبس محکوم شد. به گفته وی، با تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور هر چند ولی دم مقتول درخواست دیه کرده و از قصاص گذشته بود، اما قاتل تبسم سحرگاه دیروز به جرم تجاوز به عنف در محوطه زندان ساوه به دار مجازات آویخته شد.

کد خبر 404362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha