همشهری آنلاین: رهبر کره شمالی با پیشنهاد رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی برای راه‌اندازی دفاتر روابط دو کره در سئول و پیونگ یانگ موافقت کرده است.

کره شمالی و جنوبی

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های کره جنوبی، چو میونگ گیون وزیر اتحاد کره جنوبی در دیدار با لی جئونگ می رئیس حزب عدالت اظهار کرد این پیشنهاد با توافقی که در بیانیه پانمونجوم در مورد ساخت یک دفتر رابط مشترک در شهر مرزی کائسونگ اعلام شده تفاوت دارد.

او تاکید کرد: مون جائه این رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی خواستار ارتباط پایدار دو کشور از طریق این دفاتر در سئول و پیونگ یانگ شده است.

سه‌شنبه 11 ارديبهشت در خبری دیگر روزنامه 'چونان ایلبو' کره جنوبی اعلام کرد 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی در دیدار با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی بروشور و درایو فلش طرح ساختار جدید اقتصادی دو کره را به وی داده است.

گفته می‌شود در این فلش، ساختار نوین اقتصادی شبه جزیره کره بر اساس همکاری مشترک دو کشور طراحی شده است.

جزئیات این طرح فاش نشده است اما بخشی از آن به ساخت نیروگاه برق مربوط می شود که به معنای توسعه انرژی کره شمالی توسط کره جنوبی است.

رهبران دو کره در بیانیه پایانی اجلاس سران موسوم به بیانیه 'پانمونجوم' که روز جمعه 7 اردیبهشت در روستایی مرزی به همین نام امضا شد در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».

کد خبر 404304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha