سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه‌ای که به صورت اختصاصی آثار نقاشی فرانسوی به نام اتین تروس را نگهداری می‌کرد، به تازگی دریافته که بیش از نیمی از مجموعه‌ای که در اختیار دارد،‌تقلبی است.

نقاشی

براساس گزارش CNN، موزه تروس واقع در الن، روستايي در جنوب فرانسه كه محل تولد اين نقاش نيز به شمار مي‌رود، اعلام كرد 82 اثر از 140 اثري كه از اين نقاش در اختيار دارد تقلبي است. ايو بارنيول فرماندار اين شهر مي‌گويد تحقيق درباره اصالت اين آثار از زماني آغاز شده‌است كه تاريخداني به نام اريك فوركادا نسبت به اصالت اين آثار ترديد نشان داد. وي به عنوان موزه‌دار مهمان در اين مركز مشغول به كار بوده‌است.

در پي ظن فوركادا، بورنلي از هياتي از متخصصان درخواست كمك كرد و اين هيات نيز تاييد كردند بيش از نيمي از آثار تقلبي هستند. اين درحالي است كه 80 اثر از اين مجموعه به تازگي به موزه افزوده شده‌اند و آثار تقلبي نيز جزو مجموعه جديد هستند.

فوركادا ابتدا به ناهماهنگي‌هايي در سبك نقاشي‌ها پي برد و متوجه شد برخي از ساختمان‌هايي كه در آثار تروس وجود داشتند، در زمان حيات اين نقاش هنوز ساخته نشده‌بودند. وي همچنين متوجه شد برخي از موادي كه در خلق اين آثار به كار گرفته شده‌اند با زمان خلق آثار همخواني ندارند و امضاي نقاش نيز به راحتي و با كمك انگشت پاك مي‌شود.

بر اساس همين مشاهدات مقامات موزه به بررسي اصالت نقاشي‌ها پرداختند و پي به تقلبي بردن آنها بردند. تا پيش از اين آثار رنگ روغن تروس به قيمت 15 هزار يورو و آثار آب‌رنگ او به قيمت دو هزار يورو خريد و فروش مي‌شد.

موزه تروس در سال 1994 و به احترام نقاشي بومي كه در سال 1857 متولد و در سال 1922 از دنيا رفت، در اين شهر افتتاح شد. اصلي‌ترين تكنيك تروس در نقاشي استفاده از رنگ‌روغن و آبرنگ و سبك او فوویسم بوده‌است، مکتب گروهی از نقاشان فرانسوی که در آثار خود دورگیری‌های زمخت و رنگ‌های تند و نامتعارف و شکل‌های ساده‌شده به کار می‌بردند و از سه‌بعدنمایی و سایه‌روشن‌کاری پرهیز می‌کردند.

کد خبر 404252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha