همشهری آنلاین: دو فیلمساز نامزد بفتا که اجازه یافته‌اند به آرشیو شخصی و منحصر به فرد چارلی چاپلین دسترسی داشته باشند، مستندی درباره زندگی ستاره دوران سینمای صامت می‌سازند.

چارلی چاپلین

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، مستند «چاپلين» به كارگرداني پيتر ميدلتن و جيمز اسپيني براي شبكه شوتايم آمريكا با همكاري موسسه فيلم بريتانيا و شركت فيلم‌فور توليد مي‌شود و زندگي يكي از محبوب‌ترين بازيگران تاريخ سينما را از دوران كودكي فقرزده در لندن اواخر دوران ويكتوريا، سفر به روشنايي‌هاي هاليوود در عصر ظهور سينما و سپس زندگي در تبعيد خودخواسته روايت مي‌كند.

ميدلتن و اسپيني كه مستند تحسين‌شده «يادداشت‌هايي بر نابينايي» را در كارنامه دارند، با دسترسي به تصاوير و صداهاي منحصر به فرد روايتي تازه و واقعي از چاپلين ارائه مي‌كنند؛ بازيگري كه سينما را براي همگان تعريف كرد و خودش مشهورترين مرد دنيا شد. اين دو قرار است براي ساختن مستند از آرشيو موسسه فيلم بريتانيا و موزه جهاني چاپلين در سوئيس بهره ببرند؛ جايي كه دوست‌داشتني ولگرد تاريخ سينما 25 سال پاياني عمر خود را در آن گذراند.

شبكه شوتايم حق پخش مستند «چاپلين» را در آمريكاي شمالي بر عهده دارد اما هنوز معلوم نيست آن را در سينماها هم به نمايش بگذارد يا نه. قرار است حق پخش فيلم براي خريداران بين‌المللي در بازار فيلم جشنواره كن امسال عرضه شود و انتظار مي‌رود بسياري از شركت‌هاي پخش از آن استقبال كنند.

چارلز اسپنسر چاپلين 16 آوريل 1889 در انگليس به دنيا آمد و 25 دسامبر 1977 در 88 سالگي در سوئيس درگذشت. او در 10 سالگي وارد دنياي بازيگري شد و بيش از هفت دهه يعني درست يك سال پيش از مرگ اين حرفه را ادامه داد. چاپلين چهار بار ازدواج كرد و 11 فرزند از خود به يادگار گذاشت.

کد خبر 404209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha