همشهری آنلاین: سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص امکان جذب بازیکن، بخشش جرایم بازیکنان و عقد قرارداد با آنها، وضعیت مترجم برانکو و افشین پیروانی توضیحاتی ارائه کرد

گرشاسبی

مشروح گفت‌وگو گرشاسبي با ايسنا:

  • پرسپولیس به مقام قهرمانی رسید اما کسانی که نزدیک باشگاه بودند می‌دانستند هم درون باشگاه و هم درون تیم مشکلات زیادی وجود داشت. مشکلاتی که اگر مدیریت نمی‌شدند قهرمانی به دست نمی‌آمد. درباره این موضوع صحبت کنید.

من سال‌هاست در ورزش هستم و دیگر به سختی‌ها عادت کرده‌ام و واقعا کارهای سخت و مشکل را دوست دارم. دوست ندارم همیشه کارها راحت و روان باشد. این مسائل و مشکلات برای خود من عادی است. باشگاه پرسپولیس هم که یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های آسیا قاعدتا حواشی و مشکلات زیادی دارد. مدیران هم باید مراقبت کنند و وقتی مسوولیتی را قبول می‌کنند همه جوانب را در نظر داشته باشند. بیش‌ترین سختی این بود که ما از پنجره نقل و انتقالات محروم بودیم و بازیکنان ما و تیم ما با همان امکانات و یاران موجود کار را ادامه دادند و تیم به قهرمانی رسید. ما علاوه بر قهرمانی در شاخص‌های مختلف برتر شدیم. این موضوع هم جای تبریک به هواداران دارد که در طول فصل بارها و بارها تیم را در سختی‌ها حمایت کردند.

  • زمانی که شما مدیریت باشگاه را بر عهده گرفتید باشگاه با مشکلات مالی روبه‌رو بود و پرونده ژوزه هم که بیش‌تر درآمد باشگاه را به خود اختصاص داد. چگونه توانستید مشکلات مالی را حل کنید؟

یک هفته پیش از آن که من حکم بگیرم و مسئولیت را رسما بر عهده داشته باشم نامه‌ای از AFC و فیفا به باشگاه رسید که در آن ذکر شده بود در صورتی مجوز حرفه‌ای باشگاه صادر می‌شود که بدهی‌ها پرداخت شود. این موضوع کار ما را بسیار سخت و سنگین کرده بود اما خوشبختانه توانستیم با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و همین طور فدراسیون فوتبال که به نوعی زمان خریدند تا ما بتوانیم همه بدهی‌ها را بدهیم، این مساله هم حل شد. هنوز هم بخش عمده‌ای از بدهی‌ها باقی مانده است. ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم که در آینده مشکلی برای باشگاه پرسپولیس به وجود نیاید. قراردادی هم که با اسپانسر حال حاضر باشگاه داریم به طور کامل اجرایی شده و در جداولی که قرار بود اسپانسر به ما پول پرداخت کند به تعهداتش عمل کرده است. ما هم مدیریت هزینه می‌کنیم که مشکلی برای باشگاه در آینده به وجود نیاید.

  • از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام شده باشگاه‌هایی که سال آینده استانداردهای لازم را رعایت نکنند، نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند. شاید یکی از مهم‌ترین مباحث در این زمینه بحث بدهی باشگاه‌ها باشد. شما فکر می‌کنید آیا واقعا می‌شود باشگاه‌های بدهکار را از لیگ کنار گذاشت؟

- قطعا همین اتفاق خواهد افتاد چرا که بخشنامه‌ها و قوانین AFC و فیفا روی این موضوع تاکید دارد. ما باید فکری کنیم که مسوولان بالادست از مجلس و دولت کمک کنند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که شاید ۸۰ درصد هواداران فوتبال ایران طرفداران این دو تیم هستند، مشکلات‌شان هرچه زودتر حل شود. امیدوارم استقلال و پرسپولیس از نگرانی خارج شوند و هر دقیقه نگران این موضوع نباشیم که یک پرونده در فیفا باعث محکومیت و کسر امتیاز باشگاه شود.

  • پیش از این که شما مدیریت باشگاه را در اختیار بگیرید آقای طاهری، مدیرعامل وقت معتقد بودند باشگاه پرسپولیس از اسپانسر پیشین طلب‌هایی دارد که وصول نشده است. برای وصول این طلب‌ها چه کاری انجام داده‌اید؟

پرونده‌های ما در دادگاه‌ها پیگیری می‌شود. منتظریم ببینیم چه رایی صادر می‌شود.

  • عدد و ارقامی که باشگاه از شرکت اسپانسر سابق طلبکار است را می‌توانید اعلام کنید؟

- اعداد و ارقام مختلفی اعلام می‌شود اما الان خاطرم نیست دقیقا چقدر است. مهم این است که ما می‌گوییم از آن شرکت طلبکاریم؛ آن شرکت هم می‌گوید از ما طلبکار است. حالا باید ببینیم مراجع قضایی در این باره چه حکمی صادر می‌کنند.

  • آیا در فصل جدید بابت تبلیغات محیطی از سازمان لیگ دریافتی داشته‌اید؟

- خیر امسال هیچ دریافتی نداشته‌ایم.

  • آیا در این باره با سازمان لیگ جلسه‌ای برگزار کرده‌اید که مطالبات باشگاه‌ها وصول شود؟

جلسات متعددی در این زمینه برگزار کرده‌ایم. ظاهرا اسپانسری که قبلا بوده مشکلاتی را با سازمان لیگ دارد. الان هم مشکلات جدیدی به وجود آمده که ما منتظر هستیم همه این مشکلات حل شود تا درآمدهای باشگاه‌ها را بدهند.

  • از وقتی که آمدید به شدت به دنبال حل پرونده پرسپولیس و باز شدن پنجره نقل و انتقالات بودید. چقدر امیدوارید که این پنجره باز شود؟

اگر پنجره ما باز نشود بی‌انصافی است. دلیل دیگری وجود ندارد که پنجره نقل و انتقالات ما باز نشود. ما تا به حال به ناحق جرایم مختلفی را پشت سر گذاشتیم. الان هم رضایت باشگاهی که از ما شاکی بود را گرفته‌ایم و همکاری خوبی در این زمینه انجام دادیم و منتظریم ببینیم CAS چه رایی صادر می‌کند. اگر هم پنجره باز نشود نگرانی نداریم چرا که با بازیکنان موجود که دو سال پیاپی قهرمان شدیم فصل آینده را هم ادامه می‌دهیم و افتخارآفرینی می‌کنیم. دنبال این هم نیستیم که بازیکن جدید بگیریم.

  • برخی می‌گویند این که بازیکنان باشگاه را برای تمدید قرارداد تحت فشار می‌گذارند درست نیست. این مسائل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آنهایی که می‌گویند جرایم را ببخشیم خودشان می‌دانند بارها گفته‌ایم هر کسی که پای میز مذاکره بیاید جرایمش بخشیده می‌شود. آن‌هایی که قرارداد دارند جرایم‌شان بخشیده شده، آن‌هایی هم که تمدید کنند جرایم‌شان بخشیده می‌شود.

  • در مورد موضوع مترجم‌ برانکو چه تصمیمی گرفته‌اید؟

در این زمینه همه تصمیم‌گیری را به خود آقای برانکو سپرده‌ایم و منتظریم خودشان در این باره تصمیم‌گیری و اظهار نظر کنند.

  • فدراسیون فوتبال اعلام کرد حکم محرومیت افشین پیروانی ابلاغ شده است. موضع شما در این باره چیست؟

من تا به حال حکمی ندیده‌ام.

  • اگر حکم به باشگاه بیاید، باشگاه آن را اجرا خواهد کرد؟

ما قانون را رعایت می‌کنیم.

کد خبر 404206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha