همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: موشک‌ها سرمایه‌های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هستند و ما هرگز نمی‌توانیم بپذیریم که خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

حسین سلامی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به سفر مایک پامپئو به عربستان سعودی و ادعاهای وی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت :آمریکایی ها یک راهبردی را در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس دارند و آن ایجاد معمای امنیت و موازنه قدرت است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای اینکه سیطره و تفوق خود را بر دولت های عربی دائمی کند و نیاز همیشگی برای حضور خود در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب آسیا ایجاد کند معمای امنیت تولید می کند، گفت: امروز آمریکایی ها در فرمول معمای امنیت، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید تلقی می کنند و به دروغ ایران را حامی تروریست می دانند در حالیکه همه جهان می دانند که امروز ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نظامی است که توانست با تدبیر و تفکر و حمایت از سوریه و عراق بر سیطره داعش در این منطقه خاتمه دهد درحالیکه ترامپ اعلام کرده بود داعش مشخصا توسط دولت اوباما به وجود آمده است و هیلاری کلینتون و سایر مقامات رسمی آمریکا هم به این موضوع اعتراف کردند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه امروز این جمهوری اسلامی ایران است که پرونده تروریسم در منطقه را پایان می دهد، افزود: آمریکا می خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد و فلسفه ای برای حضور مسلط خود در منطقه ایجاد کند تا بتواند برتری قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به یک موازنه تبدیل کند.

وی توضیح داد: وقتی که چنین اتفاقی می افتد، طبیعتا آمریکایی ها می توانند سلاح های بی شماری را به کشورهای عربی بفروشند و در ازای آن صدها میلیارد دلار برای جبران رکود اقتصادی شان به دست بیاورند.

سردار سلامی تصریح کرد: این طبیعت آمریکایی هاست که برای تسلط خود بر مناطق استراتژیک جهان از این فرمول ها و سیاست ها استفاده کند درحالیکه واقعا افکار عمومی جهان، حقیقت و ماهیت و هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می دانند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: ما نه تنها هرگز اشاعه دهنده تروریست نبوده ایم بلکه همواره مقابله کننده با آن بودیم. ما هرگز هیچ کشوری را تهدید نکرده ایم و به حاکمیت ارضی همه کشورها احترام گذاشتیم و استقلال آنها را به رسمیت شناختیم. ما همواره حامی مظلومانی بودیم که مورد تجاوز قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: اگر ما از انصارالله و مردم یمن در مقابل حمله عربستان حمایت می کنیم به این دلیل است که اینها مظلوم واقع شدند. اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط قانون بین المللی صورت می گیرد و هیچ گونه تخطی از این قوانین وجود ندارد خاطرنشان کرد: دشمنان در همان حالی که ما را تهدید می کنند، از ما می خواهند که خودمان را خلع سلاح کنیم؛ این درخواست غیراخلاقی، غیرعقلانی و بلندپروازانه است.

کد خبر 404204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha