مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخش‌های جدید بیمارستان گلستان اهواز، شامل کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی و مرکز علوم و اعصاب بالینی با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان گلستان اهواز در زمینی به مساحت 5100 متر مربع در سه طبقه احداث شده و دارای 30 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی است.

برای ساخت و تجهیز این کلینیک ویژه که عملیات ساخت آن از سال 95 آغاز شده، 7 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

در کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان گلستان اهواز، خدمات چشم پزشکی، جراحی عمومی، پوست، جراخی عروق، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی قلب، اورولوژی، ریه بزرگسالان و اطفال، گوارش، غدد، دیابت، قلب اطفال و بزرگسالان، نفرولوژی، روماتولوژی، نورولوژی، MS، روانپزشکی، ژنتیک، تغذیه، بیهوشی، گفتار درمانی و آسم و آلرژی با حضور 100 پزشک متخصص و فوق تخصص، به مردم ارائه می‌شود.

همچنین مرکز علوم اعصاب بالینی شامل بخش‌های روانپزشکی سالمندان مردان و زنان و بخش اختلالات وابسته به مصرف مواد و اختلالات اعتیادی ویژه مردان و زنان در دو ساختمان مجزا در دو طبقه ساخته و تجهیز شده است.

  • افتتاح سلامتكده طب ايراني دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز

وزیر بهداشت همچنین سلامتکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که توسط یکی از خیرین سلامت در زمینی به مساحت 217 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است را افتتاح کرد.

در این مرکز، خدماتی مانند داروخانه گیاهان دارویی، اعمال یداوی و آزمایشگاه و ویزیت متخصصان طب ایرانی است.

  • افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز جراحی قلب جنوب غرب کشور در اهواز

پیشرفته‌ترین مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب و جراحی قلب منطقه جنوب غرب کشور با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان گلستان اهواز، به بهره برداری رسید.

سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح این مرکز درمانی اظهار داشت: این مرکز علاوه بر برخورداری از فضای مناسب فیزیکی و تجهیزات پزشکی پیشرفته، از کادر پزشکی بسیار مجرب و متعهدی بهره مند است که در کشور بی‌نظیر هستند و اعمال جراحی بسیار پیشرفته ای را برای سنین مختلف انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت گفت: انجام 7 هزار عمل جراحی توسط یکی از جراحان قلب این مرکز درمانی، بسیار ارزشمند و در سطح دنیا، کم نظیر است و انجام این اقدامات از سوی یک فرد بومی استان، موجب افتخار جامعه پزشکی است چرا که سختی هر یک عمل جراحی پیچیده معادل ده عمل جراحی در بیرون از مراکز دولتی است و این افراد در خارج از سیستم دولتی، می‌توانند دریافتی چند برابری داشته باشند و این گونه اقدامات، با ایثارگری و جان فشانی‌های فرزندان خوزستان در دوران دفاع مقدس قابل تشبیه است و قطعا اجر این کار، کمتر از رشادت‌های دوران دفاع مقدس نیست و این کار، یک نمونه از خدمات ارزشمند و زرین جامعه پزشکی کشور است.

ساخت این مرکز از سال 94 در زمینی به مساحت 4800 متر مربع در سه طبقه آغاز و با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده و با بهره برداری از این مرکز درمانی، 112 تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت بیمارستان گلستان اهواز افزوده شد.

از بخش‌های این مرکز تخصصی و فوق تخصی می‌توان به آی سی یو جراحی قلب بزرگسالان و کودکان، جراحی قلب، اتاق عمل جراحی قلب، سی‌سی‌یو وآنژیو‌گرافی اشاره کرد.

کد خبر 404200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha