دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهران - ایرنا- رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در مقابل اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم،گفت : در ۲۴ ساعت گذشته ضمن دستگیری ۱۹۸ نفر در پایتخت به ۱۸۹ قهوه خانه اخطار پلمب داده شد.

دستگیری اوباش تهران

به گزارش خبرنگارایرنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمان محلات در مقر پلیس اطلاعات و امنیت فاتب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه عملیات‌های طرح ارتقای امنیت اجتماعی، 198 نفر از اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، چاقوکش، عربده‌کش‌، زورگیر با سلاح و شبه‌سلاح و همچنین افرادی که مبادرت به درگیری، تخریب، تهیه مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌کردند، شناسایی و دستگیر کرد.

وی افزود: 30 نفر از دستگیرشدگان از اراذل و اوباش سطح یک و 2 هستند که برغم هشدارها، تذکرات و نیز اخذ تعهد، اقدام به زیر پا گذاشتن قوانین کرده و در درگیری‌های دسته ‌جمعی، اقدامات ضد امنیتی و ضد انضباط اجتماعی شرکت داشتند.

سردار رحیمی اعلام کرد:‌ هشت قبضه سلاح جنگی کمری کوچک، پنج قبضه سلاح شکاری، 137 قبضه سلاح سرد و یک هزار و 678 آلات قمار نیز ازاین افراد کشف و ضبط شد.

رییس پلیس تهران بزرگ به کشف مقادیر زیادی مشروبات الکلی و 20 هزار قلم داروی تقلبی نیروزا نیز اشاره کرد و افزود: داروهای تقلبی نیروزا به عنوان داروهای مجاز خارجی در باشگاه‌های بدنسازی به افراد متقاضی فروخته می‌شد.

وی اعلام کرد: طرح برقراری نظم و انضباط اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش به‌طور مستمر ادامه دارد و پلیس در مقابل آنها حالت تهاجمی خواهد داشت و مردم موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

سردار رحیمی با اشاره به این مطلب که تهران بزرگ جای اوباشگری نیست و پلیس امنیت و آسایش را از اراذل و اوباش خواهد گرفت، اظهار کرد: 74 نفر از دستگیرشدگان طرح اخیر ، جوانان زیر 18 سال بودند که تحویل خانواده‌هایشان شدند.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: خانواده‌ها باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به جوانان خود داشته باشند چرا که در برخی محلات، فضای باشگاه‌های بدنسازی و قهوه‌خانه‌ها با حضور افراد سابقه‌دار آلوده است.

سردار رحیمی از مردم درخواست کرد که اگر گزارشی در خصوص ناامنی و همچنین فعالیت اراذل و اوباش دارند با پلیس 110 تماس بگیرند و اطلاع دهند.

رییس پلیس تهران بزرگ به صاحبان و مالکان قهوه‌خانه‌ها هشدار داد که مسئولیت هر اتفاقی که به واسطه حضور افراد بدنام، مسئله‌دار، اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس در آنجا رخ دهد با آنهاست.

وی با بیان اینکه ‌اگر محلی پاتوق اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس شود، جرم مشهود است و پلیس ورود می‌کند ، اظهارداشت :به 189 قهوه خانه در عملیات شب گذشته اخطار پلمب داده شد تا ظرف 48 ساعت نسبت به خالی کردن مواد غذایی و فاسد شدنی از آن مکان اقدام کنند.

کد خبر 404193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha