همشهری آنلاین: انتخاب رژیم غذایی گیاهی راهی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، پروستات و سایر سرطان‌ها است ضمن این که راهی مناسب برای حفظ سلامت محیط زیست محسوب می‌شود.

سالم‌ترین غذاهای گیاهی برای مردانی که تمایلی به گوشت ندارند

به گزارش آوای سلامت به نقل از foodtolive برای مردانی که تمایلی به محصولات حیوانی ندارند، قبل از انتخاب رژیم غذایی گیاهی و رفتن به سوی گیاه خواری باید دستورات غذایی خاص اتخاذ شود:

  • آجیل و دانه‌ها: هر 1 اونس (28 گرم) از آجیل‌ها و دانه‌ها شامل 12.5 گرم پروتئین است. علاوه بر این، آجیل و دانه‌ها منابع بزرگ آهن، فیبر، منیزیم، روی، سلنیوم و ویتامین ای هستند. آنها همچنین حاوی مقدار خوبی از آنتی اکسیدان‌ها و دیگر ترکیبات گیاهی مفید هستند.
  • کاکائو: پودر کاکائو منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد. شکلات تیره نیز دارای سطح بالایی از کاکائو بوده و باعث آزاد شدن اندروفین در بدن می‌شود.
  • توت‌ها: این میوه‌ها سرشار از فیبر، ویتامین‌های ضروری و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. زغال اخته بین میوه‌های خانواده توت قدرت آنتی اکسیدانی بسیار بالا دارد و موسسه تحقیقات سرطان آمریکا خاصیت ضد سرطانی این میوه را ثابت کرده است. حتی اگر خارج از فصل هستید، می‌توانید این میوه را به صورت خشک شده به رژیم‌تان اضافه کنید و یا همراه با غلات، در وعده صبحانه مصرف نمایید.
  • سیر: برخی مطالعات نشان داده که سبزی‌جات خانواده پیاز از جمله سیر خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را دارند. سیر همچنین نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را دارد. سیر سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین ب 6 و منگنز است و خواص ضد التهابی قوی دارد. سیر یک ادویه سالم برای کسانی است که رژیم غذایی گیاه خواری دارند.
  • کینوا: نوعی از غلات سرشار از پروتئین و مواد معدنی ضروری است و مصرف آن مقادیر زیادی آهن و منیزیم به بدن می‌رساند. کینوا در هر فنجان حاوی 8 گرم پروتئین است و ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد. در یک رژیم غذایی متعادل ،کینوا می‌تواند به کاهش وزن و دستیابی به اهداف تناسب اندام کمک زیادی کند.
  • سویا: سویا یک منبع کامل پروتئین است و تمام اسیدهای آمینه بدن را برای عملکرد درست آن تامین می‌کند. علاوه بر دانه‌های سویا، شما می‌توانید پروتئین آن را از ماست سویا و شیر سویا نیز به دست بیاورید. فقط یک چهارم فنجان از پودر سویا حاوی ۱۷ گرم پروتئین است. ۱ فنجان شیر سویا نیز ۸ گرم پروتئین به بدن می‌رساند.
  • نخود: انواع نخود و حبوبات از جمله نخود فرنگی، عدس، لوبیا سیاه و ... علاوه بر این که فیبر و ویتامین‌های بدن را تامین می‌کنند، سرشار از پروتئین هستند. بسیاری از حبوبات حاوی ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین در هر فنجان پخته شده هستند./
کد خبر 404175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha