همشهری آنلاین: وزیر بهداشت از اعزام نمایندگانی از این وزارتخانه در هفته آینده برای بررسی نیازهای بهداشتی و درمانی دشت آزادگان در استان خوزستان خبر داد.

وزیر بهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان شهدای صنعت نفت دشت آزادگان، اظهار کرد: هفته آینده هیاتی از وزارت بهداشت به منظور بررسی نیازهای بهداشتی و درمانی دشت آزادگان، اعزام می‌شوند. در حال حاضر بخش عمده‌ای از جوانان این شهرستان بیکار و برای اعضای خانواده خود به دنبال شغل هستند.

وی ادامه داد: مردم تصور می‌کنند هر وزیری اختیارات بی‌حد و حصری دارد، اما استخدام در حیطه اختیارات سازمان امور استخدامی است و باید معاون رییس جمهور دستور آن را صادر کند. بودجه مورد نیاز آن نیز بعد از تصویب مجلس، باید توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود. کار اصلی ما در وزارت بهداشت تربیت پزشک، پرستار، نیروی آزمایشگاه، ماما و کادر بهداشتی و درمانی، توسعه زیرساخت‌ها و گسترش تعداد مراکز بهداشتی و درمانی، تامین تجهیزات پزشکی و تامین نیروی متخصص برای مناطق مختلف کشور است.

هاشمی در ادامه بیان کرد: نامه‌های مردم را در زمینه مشکلات معیشتی و بیکاری گرفتم و حتما از طریق نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس، پیگیری خواهیم کرد. صرف داشتن بیمارستان و فضای فیزیکی کافی نیست، بلکه تامین نیروی متخصص و احترام به مردم نیز مهم است.

وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: من روز چهارم جنگ تحمیلی و هشت ماه از سال ۶۰ را در سوسنگرد بودم و سقوط اول و دوم آن را از نزدیک دیدم. خوشحالم که سوسنگرد پس از تخریب منازل و مغازه‌ها، با سرعت خوبی بازسازی شد. در عین حال تصور نکنید که یک وزیر، همه کاره است و می‌تواند همه مشکلات را حل کند، بسیاری از این مسائل در استان و با مدیریت استاندار توانا و سختکوش خوزستان، حل می‌شود. استان خوزستان در بسیاری از موارد از جمله نفت و برق، ایران را تغذیه می‌کند و امیدواریم که بخشی از این بودجه‌ها در مسیر اشتغال و کمک به مردم هزینه شود.

کد خبر 404122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha