همشهری آنلاین: محققان دریافتند که آب و هوا، احساسات و لحن پیام‌ها در رسانه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاثیر آب و هوا بر کاربران رسانه‌های اجتماعی فضای مجازی

به گزارش ایسنا، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به عنوان یک ابزار عالی برای ایجاد ارتباط، غنی‌سازی پیوندهای اجتماعی، اشتراک‌گذاری اخبار، اندیشه‌ها و نظرات مورد استفاده قرار گیرند. در طول فصل بهار، معمولا پست‌هایی از گذشت زمستان و در طول موج گرما و پست‌هایی از هوای خنک دیده می‌شود.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که آب و هوا بر وضعیت عاطفی افراد تاثیر می‌گذارد اما در حال حاضر مطالعه جدید نشان داده است که افکار و نظراتی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، ممکن است به طور مستقیم با الگوهای آب‌وهوایی در ارتباط باشند.

محققان قصد دارند بین شرایط آب‌وهوایی و واکنش‌های مثبت و منفی افراد، الگوهای خاصی ایجاد کنند.

اگر پژوهشگران بتوانند راهکاری برای اندازه‌گیری و پیش‌بینی این پاسخ‌ها با استفاده از داده‌ها در رسانه‌های اجتماعی پیدا کنند، می‌توانند دریابند که چگونه قرارگیری در معرض انواع مختلف آب و هوا بر سلامت و رفاه افراد تاثیر می‌گذارد. این بررسی طی هفت سال و با بررسی پست‌های افراد در فیسبوک و توییتر انجام شد.

محققان اظهار کردند: آب‌ و هوا می‌تواند احساسات را تغییر دهد همچنین درجه حرارت، بارندگی، رطوبت و پوشش ابر هم عاملی برای ارسال پیام‌های مثبت و منفی در رسانه‌های اجتماعی است.

افراد تا دمای ۶۸ درجه فارنهایت، مثبت‌اندیش هستند اما با افزایش درجه دمای بیش از ۸۶ درجه فارنهایت، احساسات منفی آنان افزایش می‌یابد. رطوبت بالا، پوشش ابر و بارش نیز بر احساسات بیان شده در رسانه‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارد.

این مطالعه را محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) انجام داده‌اند و نتایج آن در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

کد خبر 404059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha