همشهری‌آنلاین: سخنگوی ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، ‌رهبر کره‌شمالی به مون جائه این گفته است اصلی‌ترین سایت آزمایش هسته‌ای کشورش را ماه آینده میلادی تعطیل می‌کند و به زودی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران آمریکا و کره‌جنوبی برای ورود به این کشور دعوت به عمل می‌آید.

یون یونگ-چان، سخنگوی ارشد کاخ ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی به خبرنگاران گفت، کره شمالی همچنین ساعت رسمی خود را با ساعت رسمی سئول هماهنگ خواهد کرد.

دو کشور نیم ساعت اختلاف زمانی دارند.

به گفته این سخنگو، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی این خبر را جمعه  هفتم ارديبهشت در جریان دیدار تاریخی با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، کیم جونگ اون جمعه برای اولین بار برای دیدار با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از خط تقسیم دو کره گذشت. پس از یک روز مذاکرات کامل و مراسم‌ نمادین، رهبران دو کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار پایان جنگ کره شده و به خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کره و آغاز یک دوره صلح جدید متعهد شدند.

اعلام این خبر از سوی سئول پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ظرف سه یا چهار هفته آتی با کیم جونگ اون دیدار می‌کند.

کد خبر 404034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha