همشهری آنلاین: رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه «گل»، دومین ماده مخدر مصرفی در کشور است، گفت: ١٣ درصد از معتادان کشور گل مصرف می‌کنند.

ماده مخدر گل

به گزارش ایسنا، فاطمه عباسی در کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل در ١۴ استان، افزود: بر اساس آخرین شیوع شناسی مصرف مواد مخدر، ٨۴.۶ درصد از مصرف‌کنندگان مردان مجرد و با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم و ١۵.۴ درصد از مصرف کنندگان نیز زنان هستند.

وی با اشاره به اینکه ١۵ درصد از مصرف کنندگان « گل» دانشجویان هستند، اظهار کرد: دانش آموزان نیز ٣.٧ مصرف کنندگان این ماده مخدر بوده‌اند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی علت دیگر توجه به پیشگیری از مصرف مواد مخدر گل و حشیش را دسترسی آسان به این مواد دانست و گفت: امکان کشت و تولید بذر حشیش و شاهدانه در محل‌های مناسب حتی در باغچه خانه‌ها وجود دارد.

عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی از جوانان فکر می‌کنند مصرف حشیش و گل اعتیادآور نیست، تصریح کرد: این تصور غلطی است، چرا که این دو ماده نه تنها اعتیادآور هستند بلکه عوارض جسمی و روحی نیز مانند توهم به همراه دارند. کسب لذت ناسالم از سوی جوانان نیز یکی دیگر از دلایل گرایش آنان به مصرف این مواد است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف گل دروازه مصرف مواد مخدر دیگر است تصریح کرد: این ماده نیز مانند سیگار آغاز کننده مصرف دیگر مواد مخدر است و بسیاری از معتادان ممکن است مصرف مواد را از گل شروع کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی با اشاره به نخستین کمپین پیشگیری از مصرف گل افزود: نخستین کارزار رسانه‌ای ۲۸ اسفند ۹۶ آغاز شد و در روزهای پنجم و سیزدهم فروردین ماه سال جاری در پایتخت اجرا شده و با استقبال خوبی همراه شد. مرحله دوم این کارزار نیز هشتم تا دهم اردیبهشت ماه در ۱۴ استان پرخطر و برتر در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. امیدواریم بتوانیم با رویکرد کاهش تقاضا به کاهش شیب آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر کمک کنیم.

کد خبر 404014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha