همشهری آنلاین: مدیر انتشارات موسسه پیام آزادگان از برگزاری آیین بزرگداشت کتاب سرباز کوچک امام در ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور مقامات سیاسی، لشکری و کشوری از جمله حداد عادل و حجت الاسلام ابوترابی فرد، در تالار حوزه هنری تهران خبر داد.

سرباز کوچک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام آزادگان، بیژن کیانی به تبیین آیین بزرگداشت این کتاب ارزشمند و دفاع مقدسی پرداخت و گفت: با توجه به تقریظ مقام معظم رهبری و تشخیص ایشان مبنی بر برجسته شدن این کتاب در جامعه، بنابراین برای اینکه این تقریظ به درستی تبیین و به جامعه معرفی شود، تصمیم گرفته شد برنامه ویژه ای تحت عنوان معرفی کتاب سرباز کوچک امام برگزار شود.

وی ادامه داد: تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب سرباز کوچک امام به واقع یک اتفاق مبارک برای موسسه پیام آزدگان است و انتشارات این موسسه پس از سال ها توانست اثر ماندگاری را تولید کند که در خور تقریظ و حاشیه نگاری معظم له باشد و به عنوان یک اثر منحصر به فرد در حوزه دفاع مقدس پذیرفته شود.

وی اظهار داشت: این یک فرصت واقعا استثنایی است از آن جهت که مورد توجه مقام معظم رهبری واقع شده و هم از جهت محتوا، که این کتاب، روایت زندگی آزاده نوجوان شجاعی است که در سن کم، همانند یک انسان بزرگ در دوران اسارت رفتار کرده و تمامی تحرکات دشمن را زیرنظر گرفته و در برخورد با عوامل بعثی مواظب هست که امتیازی به آنان داده نشود.

کیانی درباره حضور میهمانان ویژه و سخنرانان این همایش نیز خاطرنشان ساخت: در این مراسم از بسیاری از چهره های شناخته شده سیاسی، فرهنگی، علمی و آزاده دعوت شده است که در این مراسم غلامعلی حداد عادل و نیز حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران سخنرانی خواهند داشت.

مدیر انتشارات موسسه پیام آزادگان با اشاره به پیش رو بودن رخداد بزرگ فرهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز ضمن انجام برنامه های تبلیغی و پخش تیزرهای مرتبط با کتاب سرباز کوچک امام در یکی از روزهای برپایی نمایشگاه کتاب، برنامه معرفی و بررسی محتوایی کتاب را در یکی از سالن های نمایشگاه نیز خواهیم داشت.

کیانی ضمن تشکر از زحمات تمامی دست اندرکاران انتشار این کتاب اظهار امیدواری کرد: هر کسی وظیفه ای برای کمک به ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار دارد. وظیفه ما گردآوری و چاپ این آثار ارزشمند بوده و هست. وظیفه رسانه ها نیز آن است که اخبار این آثار را به درستی به جامعه انعکاس دهد تا مردم در جریان تحولات چاپ و نشر درحوزه دفاع مقدس قرار بگیرند و همه دست به دست هم داده تا وظیفه مان را در موضوع دفاع مقدس که یک موضوع ملی است و بخشی از فرهنگ ما را تشکیل می دهد و به تعبیر مقام معظم رهبری همانند یک گنجینه است که همانا کتاب سرباز کوچک امام یکی از این گنجینه هاست به درستی به همگان معرفی گردد.

به گزارش ایرنا، کتاب سرباز کوچک امام به قلم فاطمه دوست‌ کامی؛ در 761 صفحه توسط انتشارات موسسه فرهنگی پیام آزادگان منتشر شده است و در این کتاب، خاطرات دوران اسارت آزاده‌ سرافراز، مهدی طحانیان در سنین نوجوانی در زندان‌ های رژیم بعث عراق (از سال های 1361 تا 1369) روایت شده است.

کد خبر 403980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha