همشهری آنلاین: آلاودگی پلاستیکی در جهان به حدی نگران‌کننده شده‌است که در نهایت بیش از ۴۰ شرکت بزرگ جهان در پیمانی مشترک متعهد شدند آلودگی‌های پلاستیکی خود را طی هفت سال آینده متوقف کنند.

پلاستیک

براساس گزارش BBC، اين شركت‌ها، كه كوكا‌كولا و Asda نيز جزو آنها هستند وعده داده‌اند تا به تعدادي از تعهدات اين پيمان از جمله حذف بسته‌بندي‌هاي يكبار مصرف به واسطه طراحي بهتر پايبند بمانند.

اين شركت‌ها با مشاركت دولت و انجمن‌هاي تجاري و كمپين‌هاي محيط‌زيستي معاهده پلاستيك بريتانيا را تدوين و امضا كردند. امضا كنندگان مسئول توليد 80 درصد از بسته‌بندي‌هاي پلاستيكي فروخته شده در سوپرماركت‌هاي بريتانيا هستند.

يكي از وعده‌هايي كه شركت‌ها در اين معاهده آن را پذيرفته‌اند بازيافت 100 درصد از پلاستيك استفاده شده در بسته‌بندي‌هايي است كه توليد مي‌كنند. اين معاهده كه به تلاش گروه فعال محيط زيست WRAP شكل گرفته‌است، "فرصتي بي‌نظير براي بازنگري به كاربري‌ها و آسيب‌هايي كه پلاستيك به طبيعت وارد مي‌كند"، توصيف شده‌است.

به گفته ماركوس گوور مدير اجرايي WRAP اجراي اين معاهده نيازمند تحولي كلي در سيستم پلاستيك است و تنها به واسطه گرد‌آوري تمامي دست‌اندركاران اين صنعت در زير تعهدي يكسان و يك هدف ممكن خواهد شد.

تعهداتي كه قرار است براساس اين معاهده تا هفت سال ديگر عملي شوند از اين قرارند:

  • حذف بسته‌بندي‌هاي يك‌بار مصرف به واسطه طراحي بهتر
  • قابل استفاده يا قابل بازيافت كردن 100 درصدي محصولات پلاستيكي 
  • اطمينان حاصل كردن از بازيافت يا تجزيه 70 درصد از محصولات پلاستيكي
  • تشكيل شدن 30 درصد از مواد سازنده بسته‌بندي‌هاي پلاستيكي از مواد قابل بازيافت
کد خبر 403945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha