همشهری آنلاین: جورج آر.آر مارتین در حالی از انتشار کتاب تازه «بازی تاج و تخت» در ماه نوامبر خبر داد که این کتاب قرار نیست جلد ششم یا همان «بادهای زمستانی» باشد.

بازی تاج و تخت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، در شرايطي كه دوستداران و هواداران «بازي تاج و تخت» بي‌صبرانه منتظر انتشار «بادهاي زمستاني» بودند، مارتين خيال آنها را راحت و اعلام كرد جلد ششم اين مجموعه دست‌كم تا سال آينده ميلادي به بازار نمي‌آيد. در عوض او در حال نوشتن كتابي درباره تاريخچه خيالي خاندان تارگرين است كه تا 20 نوامبر امسال در دسترس علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

اين كتاب 640 صفحه‌اي «آتش و خون» نام دارد و ماجراهاي آن 300 سال پيش از «ترانه يخ و آتش» مي‌گذرد. به گفته بنتم اند وويجر، ناشر كتاب «بازي تاج و تخت» مارتين در كتاب تازه خود جنگ‌هاي داخلي خاندان تارگرين را روايت مي‌كند كه تقريبا به سلسله آنها براي هميشه پايان داد. نويسنده 69 ساله آمريكايي پيش‌تر گفته بود نسخه دستنويس «آتش و خون» حدود هزار صفحه است و آن را با تاريخچه جي آر آر تولكين درباره سرزمين ميانه مقايسه كرده بود.

پنجمين و تا امروز آخرين كتاب از مجموعه «بازي تاج و تخت» سال 2011 با نام «رقص با اژدهايان» منتشر و ماجراهاي آن دستمايه توليد سريال محبوب شبكه HBO شد. مارتين كه در دنياي ادبيات چهره‌هاي تقريبا شناخته‌شده بود، همزمان با آغاز پخش سريال «بازي تاج و تخت» شهرتي عالمگير يافت و حالا با افسانه‌هايي چون تولكين مقايسه مي‌شود.

«آتش و خون» 20 نوامبر 2018 از سوي انتشارات بنتم اند وويجر در دسترس دوستداران دنياي «بازي تاج و تخت» قرار مي‌گيرد و 75 تصويرسازي تازه آن كار داگلاس ويتلي است؛ هنرمند كانادايي كه در كارنامه خود براي «جنگ‌هاي ستاره‌اي» و «چگونه اژدهاي خود را تربيت كنيد» هم تصويرسازي كرده است.

کد خبر 403897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha