همشهری آنلاین: رهبران دو کره روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در کنفرانس خبری مشترکی اعلام کردند، اعلامیه مشترکی به امضا رسیده است که در برگیرنده تحقق صلح دائمی و پایدار در شبه جزیره کره و پاکسازی این منطقه از سلاح هسته‌ای است.

بیانیه مشترک رهبران دو کره | توافق برای تحقق صلح دائمی و پایدار

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، رهبران دو کره روی خلع سلاح کامل شبه جزیره کره توافق و شروع یک دوره جدید و پایان جنگ‌های بیشتر را اعلام کردند.

در این اعلامیه‌ای که دو طرف امضا کردند، تاکید شده که باید هر دو طرف برای کاهش اقدامات خصمانه در شبه جزیره کره و تبدیل منطقه نظامی محافظت شده به یک منطقه صلح تلاش کنند.

دو رهبر کره شمالی و کره‌ جنوبی در این کنفرانس خبری اعلام کردند که اعلامیه‌ای‌ را در راستای تحقق صلح دائم و پایدار در شبه جزیره کره امضا کرده‌اند و قرار است "فصل جدیدی در تاریخ شبه جزیره کره" نوشته شود.

رهبران دو کره تاکید کردند که براساس این اعلامیه توافق شده هرگونه اقدام خصمانه زمینی، هوایی و دریایی متوقف شود.

رهبران دو کره اعلام کردند، دو کره قصد دارند آتش‌بس سال ۱۹۵۳ را به معاهده صلح تبدیل کنند و اواخر سال جاری میلادی رسما پایان جنگ کره و توقف خصومت‌ها اعلام می‌شود. همچنین مساله خانواده‌های جدا شده نیاز محورهای مورد توافق دو طرف بود.

طبق اعلامیه دو رهبر،‌ مذاکرات در اواسط ماه آینده میلادی در سطح ژنرال‌ها برای ایجاد ارتباطات برای حل مسائل نظامی برگزار می‌شود.

مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی در این کنفرانس خبری اظهار داشت: هر دو کره تصمیم دارند عاری سازی شبه جزیره کره را از سلاح هسته‌ای طی سال جاری میلادی تکمیل کنند. هر دو طرف

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز تاکید کرد: ما توافقی را که امضا کردیم که به دوره‌ای از جنگ و تنش بسیار در روابط دو طرف پایان می‌دهد و همانطور که بسیاری امید زیادی به این نشست داشتند ما شاهد توافقاتی بودیم که درباره مساله صلح فراگیر بوده، ما ملتی واحد در کنار هم هستیم و باید برای آینده‌ای جدید برای نسل‌های آینده تلاش کنیم و من به همین دلیل به این منطقه آمدم.

وی گفت: من و رهبر کره‌ جنوبی در تحقق صلح بسیار جدی هستیم و من به صراحت عزم خود را برای آینده صلح آمیز اعلام کردم. این رویکرد را نیز از سمت کره‌ جنوبی شاهد بودم. ما در بسیاری از مسائل که برای دو ملت مهم است صریح صحبت کردیم اما به اعتقاد من تحقق صلح واقعی زمانی است که تمامی توافقات انجام شده، اجرایی شوند. شکوفایی و پیشرفت دو ملت از طریق اجرای وعده‌های داده شده، ممکن خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی در پاییز سال جاری میلادی به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد.

کد خبر 403869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha