جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت عباس سحاب پدر دانش کارتوگرافی ایران در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عباس سحاب

عضو هیات علمی گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی و ایران‌شناسی دانشگاه تهران از برگزاری مراسم بزرگداشت عباس سحاب پدر دانش کارتوگرافی ایران و تولید کننده اولین کره جغرافیایی و اطلس‌های جغرافیایی ایران در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش ايسنا؛ علی شهیدی با بیان این‌که این آئین بزرگداشت توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، انجمن ایران‌شناسی و موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از کتاب «۸۰ سال کارتوگرافی، یادنامه استاد سحاب» با ارایه ۵۰ مقاله از استادان ایران‌شناسی، تاریخ و جغرافیا و کارتوگرافی ایرانی و اروپایی که در ۵۰۰ صفحه چاپ شده است، رونمایی می‌شود.

به گفته‌ی این ایران‌شناس در این آئین استادان تاریخ، جغرافیا و ایران‌شناسی دانشگاه تهران؛ محمدتقی رهنمایی، محمود جعفری‌دهقی، طهمورث ساجدی، ابراهیم مقیمی،  ناصر تکمیل‌همایون، عباس سعیدی، داریوش بوربور، جمشید کیان‌فر، محمدعلی سیفی، محمدرضا سحاب و چندتن از محققان خارجی سخنرانی می‌کنند.

آئین بزرگداشت زنده‌یاد عباس سحاب، روز یک‌شنبه 9 اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 403852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha