همشهری آنلاین: مراسم اهدای جایزه بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از نگاه منتقدان پنجشنبه ۶ اردیبهشت در «گذر اجتماعات» کاخ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد.

 حلقه منتقدان

 حلقه منتقدان

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، کیوان کثیریان مدیر رسانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در این مراسم با اشاره به اینکه انتخاب بهترین فیلم از نگاه منتقدان توسط آرای یک گروه ۱۰ نفره متشکل از سعید عقیقی، شادمهر راستین، کامیار محسنین، سعید قطبی زاده، مجید اسلامی، آنتونیا شرکا، هما توسلی، امیر پوریا، محسن آزرم و مهرزاد دانش به نتیجه رسیده است، گفت: احتمالاً نقدهای این عزیزان را در سایت و نشریه جشنواره مطالعه کرده‌اید و ستاره‌هایشان را دیده‌اید.

وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی هنری پژمان جایزه نقدی منتقدان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را تقبل کرده است که از حمیدرضا پژمان مدیر این بنیاد سپاسگزاری می کنیم. همچنین از گادفری چشایر منتقد سینما و علی اکبر صادقی هنرمند کشورمان نیز برای حضور در این مراسم ممنونیم. امسال به غیر از جایزه اصلی حلقه منتقدان که چهار سکه بهار آزادی است، یک دیپلم افتخار هم داریم که دو سکه بهار آزادی است.

در ادامه مراسم مجید اسلامی منتقد سینما روی سن آمد و با اشاره به چشمگیر بودن تنوع آثار در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر تصریح کرد: این موضوع خیلی خوب است چون می تواند سلیقه های مختلف را راضی کند، البته جدول ارزشگذاری هم که چاپ شده است این مساله را ثابت می کند.

این منتقد با بیان اینکه در گروه منتقدان، انواع فیلم ها طرفداران خودشان را داشتند، عنوان کرد: به همین علت فیلم های برگزیده با اکثریت آرا انتخاب شدند نه اتفاق آرا.

وی در پایان صحبت هایش در مورد قضاوت منتقدان در مورد فیلم ها گفت: وقتی منتقد، فیلمی را قضاوت می کند، فیلم هم او را قضاوت می کند بنابراین وقتی این ستاره ها چاپ می شود و این جایزه داده می شود ما نیز خودمان در معرض قضاوت هستیم. امیدوارم قضاوت های ما مورد تایید مخاطبان هم قرار بگیرد.

سپس کامیار محسنین مدیر ارتباطات بین الملل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای قرائت بیانیه داوران روی سن آمد و اسامی برندگان حلقه

بنابر داوری حلقه منتقدان، دیپلم افتخار بهترین فیلم به «معدنچی» به کارگردانی هانا اسلک محصول اسلوونی و کرواسی و جایزه اصلی به «دولتوف» به کارگردانی الکسی گرمن جونیور محصول سه کشور روسیه، لهستان و صربستان تعلق گرفت.

هانا اسلک نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «معدنچی» پس از دریافت جایزه اش با تاکید بر اینکه دریافت جایزه منتقدان یک افتخار بزرگ است، عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در کشوری این جایزه را دریافت می کنم که هم سطح فیلم ها و هم سطح انتقاد از فیلم ها بالا است. من از طرف خودم و همه کسانی که در ساخت فیلم شریک بودند از هیات داوران تشکر می کنم.

وی ادامه داد: من عادت دارم هر وقت فیلمم جایزه می گیرد آرزویی می کنم. این بار آرزوی من برای نقش اصلی این فیلم و کشوری که از آن آمده ام یعنی اسلونی است. آرزویم این است که کودکان هرگز تحت تاثیر جنگ قرار نگیرند. کشور من کوچک است ولی مردمی شجاع و کنجکاو دارد؛ کسانی که کوهنوردی را دوست دارند و آرزوهای بزرگی دارند.

این کارگردان در پایان صحبت هایش با اشاره به سرود ملی متفاوت کشور اسلونی نسبت به بقیه کشورها گفت: سرود ملی در کشور ما متفاوت از بقیه کشورها است. در عبارات اولیه این سرود آمده است «زنده باد همه ملت هایی که آرزو می کنند دیگر جایی جنگ نباشد و همه جا صلح باشد». من دوست دارم این لحظه جادویی را به کودکان اهدا کنیم و آرزو کنیم که همه جا صلح باشد.

در این مراسم رضا میر کریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، رضا کیانیان رییس کاخ جشنواره، فاطمه معتمد آریا و همچنین جمعی از داوران یعنی شادمهر راستین، هما توسلی، محسن آزرم، مهرزاد دانش، مجید اسلامی و کامیار محسنین حضور داشتند.

جایزه اصلی حلقه منتقدان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به خاطر تاخیر در پرواز بازیگر فیلم «دولتوف» و عدم حضور وی در مراسم، در اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا می شود.

کد خبر 403810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha