چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

تبهکاری که توانسته بود با گرفتن مرخصی از زندان بیرون بیاید در مدت کوتاهی به دست‌کم ۱۰طلافروشی دستبرد زد و مقدار زیادی طلا به‌دست آورد اما سرانجام به دام افتاد و زندانی شد.

متهم

به گزارش همشهری، چند روز قبل صاحب یکی از طلافروشی‌های حوالی میدان تجریش به کلانتری101 تجریش رفت و مدعی شد مردی که به‌عنوان مشتری وارد مغازه‌اش شده بود سارق از آب در آمده و دور از چشم او مقدار زیادی طلا دزدیده است. طلافروش مالباخته به مأموران گفت:

مردی به‌عنوان مشتری به مغازه‌ام آمد و گفت سرویس طلا می‌خواهد. من چند سینی جواهرات برایش آوردم اما او مدام مدل‌های دیگر را نشان می‌داد و می‌گفت جواهرات را برای همسرش می‌خواهد. بعد از حدود یک ربع که چندین سرویس طلا را دید بدون اینکه هیچ کدام از آنها را بخرد از مغازه‌ام بیرون رفت.

شاکی ادامه داد: چند دقیقه از خروج این مرد می‌گذشت که با بررسی جواهرات فهمیدم که 2سرویس طلا‌ مفقود شده است. خیلی زود تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته را کنترل کردم و فهمیدم در لحظاتی که مشغول نشان دادن جواهرات به مرد جوان بودم او دور از چشم من 2سرویس طلا را زیر لباسش پنهان کرده و دزدیده است.

با اینکه هویت مرد سارق معلوم نبود اما تصاویر ضبط شده از او می‌توانست سرنخ مهمی باشد. او حدود 40سال داشت، قد بلند و جلوی موهایش خالی شده بود. چند روز از گشوده شدن این پرونده می‌گذشت که طلافروش دیگری نیز به کلانتری تجریش رفت و روایت مشابهی را برای افسران تجسس بازگو کرد. او نیز با اعلام مشخصاتی شبیه به سارق تحت تعقیب گفت که وی با شیوه کشروی، مقدار زیادی طلا دزدیده است. وقتی تصاویر دوربین‌های مداربسته این طلافروشی بازبینی شد مأموران دیگر تردیدی نداشتند که عامل سرقت از هر دو طلافروشی یک نفر است که با نقشه‌ای از پیش طراحی شده به سرقت از طلافروشی‌ها می‌رود.

  • مرخصی بدون بازگشت از زندان

بازبینی دقیق‌تر تصاویر به‌دست آمده از طلافروشی‌ها اطلاعات کامل‌تری در اختیار مأموران قرار داد و سرانجام به مشخص شدن هویت سارق تحت تعقیب منجر شد. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد او یک سارق سابقه‌دار است که بارها دستگیر و زندانی شده و آخرین مرتبه توانسته با گرفتن مرخصی از زندان بیرون بیاید اما دیگر به زندان برنگشته است.

در شرایطی که چند طلافروش دیگر با مراجعه به کلانتری مدعی شدند از آنها نیز سرقت شده است، مأموران به اطلاعاتی درباره مخفیگاه متهم دست پیدا کردند و سرانجام در عملیاتی ضربتی وی را در مرکز پایتخت دستگیر کردند.

  • کش رفتن طلا از 10طلافروشی

با آغاز بازجویی‌ها از این سارق حرفه‌ای معلوم شد او در ده‌ها فقره سرقت از طلافروشی‌ها دست دارد. او گفت: بعد از مدت‌ها تحمل حبس توانستم با زحمت از زندان مرخصی بگیرم. چند روزی از آزادی‌ام می‌گذشت که چون کار مشخصی نداشتم به فکر سرقت از طلافروشی‌ها افتادم.

به همین دلیل به‌عنوان خریدار به یک طلافروشی در حوالی میدان تجریش رفتم و وانمود کردم همسرم زن سختگیری است و می‌خواهم برای او سرویس طلا بخرم. مرد طلافروش هم حرف‌هایم را باور کرد و من دور از چشمش مقداری طلا کش رفتم.

بعد از آن باز هم طمع کردم که به سرقت‌هایم ادامه دهم و با همین شیوه به حدود 10طلافروشی دیگر دستبرد زدم.
متهم اعتراف کرد که طلاهای مسروقه را به مالخری در غرب تهران فروخته است. در این شرایط مأموران این مالخر را که صاحب یک طلافروشی بود دستگیر و بخشی از جواهرات مسروقه را کشف کردند.

سرهنگ مرادی، سرکلانتر یکم پایتخت درباره این پرونده گفت: شواهد و مدارک به‌دست آمده حکایت می‌کند متهم به طلافروشی‌های زیادی دستبرد زده است. به همین دلیل از مالباختگان احتمالی دعوت می‌شود به کلانتری 101تجریش یا شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه یک مراجعه کنند. به گفته وی، متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

کد خبر 403774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha