چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رهبر مخالفان ارمنستان اعلام کرد، فردی که نخست‌ وزیر آتی این کشور خواهد بود، باید نماینده مردم باشد؛ نه نماینده حزب حاکم جمهوری‌خواه و برای تصدی این پست اعلام آمادگی کرد.

نيكول پاشینیان،رهبر جناح مخالف ارمنستان اعلام کرد: در صورتی که مردم این مسئولیت را به من بسپارند، آماده هستم که نخست‌وزیر شوم. فرصت بسیار خوبی برای وقوع این اتفاق وجود دارد.

 نیکول پاشینیان اعلام کرد: ما تأکید داریم که نخست‌وزیر موقت، رئیس پارلمان و رهبر اکثریت در پارلمان باید در مذاکرات مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، سرژ سرکیسیان روز دوشنبه سوم ارديبهشت به دنبال اعتراض‌های ضددولتی گسترده در کشورش از سمت خود به عنوان نخست‌وزیر کناره‌گیری کرد. در پی این کناره‌گیری کارن کاراپتیان، معاون اول سرکیسیان به عنوان نخست‌وزیر موقت ارمنستان کار خود را آغاز کرد.

پاشينيان افزود: دوره حزب جمهوری‌خواه به پایان رسیده و آنها نباید در قدرت باقی بمانند.

او با اشاره به روابط ارمنستان با روسیه، اظهار کرد، ایروان باید اختلاف‌نظرهای خود را با مسکو حل و فصل کند.

این چهره اپوزیسیون ارمنستان تصریح کرد: روابط با روسیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا دو کشور تعاملاتی دوستانه و دیرین دارند اما این بدین معنا نیست که در این روابط هیچ مشکلی وجود ندارد.

او اضافه کرد: روابط ارمنستان با روسیه باید بر مبنای منافع مردم ارمنستان باشد.

اظهارات پاشینیان در حالی مطرح می‌شود که این چهره جناح مخالف در جمع تظاهرات هزاران تن از مردم این کشور در روز سه‌شنبه چهارم ارديبهشت حضور داشت و از مردم خواست روز چهارشنبه نيز به خيابان‌ها بيايند.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر موقت ارمنستان اظهار کرد، حفظ اتحاد در دوره‌ای که این کشور شاهد آشوب سیاسی است، بسیار مهم خواهد بود.

کاراپتیان با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ما مرحله بسیار دشواری را در تاریخ خود تجربه خواهیم کرد و باید به دنیا نشان دهیم که به رقم مشکلات و مسائل حل نشده متحد هستیم.

او افزود: ما بر عزم خود در راستای ایجاد کشوری قدرتمند و جامعه‌ای آزاد و متمدن تأکید داریم.

کد خبر 403696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha