چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- مریم دری‌منش: تیم ملی والیبال نشسته ایران در اولین دوره لیگ جهانی که در تبریز برگزار شد، با غلبه بر تمامی حریفان، مقتدرانه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

Iran Team

تيم كشورمان در ديدار نهايي اين مسابقات مقابل روسيه قرار گرفت و موفق شد در سه ست متوالي و با نتايج 25 بر 21، 25 بر 23 و 28 بر 26 بر قهرمان اروپا چيره شود.

روسيه كه در اين رقابت‌ها و در دور مقدماتي تنها يك باخت مقابل ايران داشت و در بقيه مسابقات خود به پيروزي رسيده بود، با شكست دوباره مقابل ايران و اين بار در بازي فينال، به عنوان نايب قهرماني مسابقات دست يافت.

در بازي نهايي هادي رضايي، سرمربي تيم ايران از میثم علیپور، داود علیپوریان (کاپیتان)، صادق بیگدلی، مجید لشکری، حسین گلستانی، عیسی زیرانی و رمضان صالحی (لیبرو) به عنوان تركيب شروع‌كننده استفاده كرد.

اين ديدار را مسعود سلطانی‌فر ورزش ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و حمید علی صمیمی رئیس فدارسیون ورزش‌های جانبازان و معلولين از نزديك تماشا كردند.

پيش از اين ديدار نيز ابتدا تيم‌هاي آلمان و آمريكا به مصاف هم رفتند كه آلمان سه بر يك و با امتيازهاي 25 بر 18، 31 بر 29، 23 بر 25 و 25 بر 19 به برتري رسيد و عنوان پنجم را كسب كرد و آمريكا ششم شد.

سپس دو تيم بوسني و اوكراين با هم روبرو شدند كه اين ديدار را نيز بوسني سه بر صفر و با امتيازهاي 25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 20 به سود خود رقم زده و عنوان سوم مسابقات را به دست آورد و اوكراين چهارم شد.

  • رده‌بندي نهايي اولين دوره ليگ جهاني واليبال نشسته:


1- ايران


2- روسيه


3- بوسني هرزگوين


4- اوكراين


5- آلمان


6- آمريكا

  • اسامي بهترین بازیکنان این دوره از رقابت‌ها به انتخاب كميته فني مسابقات:


کامل‌ترین بازیکن: داود علیپوریان از ایران

بهترین دریافت‌کننده: صادق بیگدلی از ایران

بهترین زننده سرویس: ویکتور میلنین از روسیه

بهترین پاسور: اوگنی ولوسنیکف ار روسیه

بهترین لیبرو: رمضان صالحی از ایران

بهترین مدافع: ارمین یوسوفوویچ از بوسنی

بهترین اسپکر: دومینیک آلبرشت از آلمان

بهترین بازیکنان

 

کد خبر 403679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha