همشهری آنلاین: برنامه‌ریزان و سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم کارلووی‌واری ۲۰۱۸ در یک بخش ویژه در مراسم افتتاحیه از میلوش فورمن، کارگردان تحسین‌شده و فقید سینمای جهان تقدیر می‌کنند.

کیسی افلک

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، پنجاه و سومين جشنواره كارلووي‌واري 29 ژوئن تا هفتم ژوييه در اين شهر جمهوري چك برگزار مي‌شود و برنامه ويژه مراسم افتتاحيه آن به مشهورترين چهره سينماي اين كشور اروپايي اختصاص دارد. در اين برنامه اركستر سمفونيك ملي چك مجموعه‌اي از موسيقي‌هاي متن فيلم‌هاي كارنامه فورمن را اجرا مي‌كند و پس از آن كمدي «عشق‌هاي يك بلوند» به نمايش درمي‌آيد؛ فيلمي از موج نوي سينماي چك ساخته فورمن كه در 1966 نامزد دريافت جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان شد.

يكي از بخش‌هاي جنبي جشنواره امسال كارلووي‌واري هم به نمايش جامعه فيلم آستين اختصاص مي‌يابد. قرار است در اين بخش از ريچارد لينكليتر كه بنيانگذار جامعه فيلم آستين است تقدير شود و «اسلكر» او به نمايش درآيد. فيلمساز تحسين‌شده آمريكايي اين فيلم كمدي‌درام را سال 1990 ساخت و خودش در آن بازي كرد. لينكليتر 57 ساله سه‌گانه «پيش از طلوع»، «پيش از غروب» و «پيش از نيمه‌شب» را در كارنامه دارد و چهار سال پيش با «پسرانگي» نامزد دريافت چند جايزه اسكار شد.

امسال جايزه ويژه رئيس جشنواره كارلووي‌واري به يارومير هانزليك براي مشاركت هنري در سينماي جمهوري چك اهدا مي‌شود. بازيگر 70 ساله از 1955 وارد عرصه فعاليت‌هاي هنري شد و بيش از 70 فيلم سينمايي در كارنامه دارد. او آخرين بار سه سال پيش مقابل دوربين رفت و كارنامه‌اي پربار در عرصه تئاتر دارد.

جايزه ويژه رئيس جشنواره سال گذشته به كيسي افلك، بازيگر آمريكايي اهدا شد كه در يك سال اخير به دليل درگير بودن با اتهام آزار جنسي چندان فعال نبوده است. او قرار بود يكي از اهداكنندگان جوايز اسكار باشد كه به همين دليل از حضور در مراسم انصراف داد. افلك در تيزر تبليغاتي كارلووي‌واري 2018 ايفاي نقش مي‌كند.

کد خبر 403526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha