همشهری آنلاین: اعضای یک هیات هندی در نامه‌ای به نارندرا مودی نخست وزیر هند با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی از سفر آنها به فلسطین اشغالی جلوگیری کرده است گفتند که نزدیکی روابط وی با دولتمردان صهیونیست تنها به بی‌احترامی آنها به شهروندان هندی منجر شده است.

 رژیم صهیونیستی هیات هندی را به سرزمین های اشغالی راه نداد

به گزارش ایرنا در روز دوشنبه به نقل از پایگاه اینترنتی 'اسکرل این' که به رصد اخبار هند می پردازد، یک هیات هندی چهار نفره شامل دو مقام دولتی و دو فعال حقوق بشر، قصد داشتند برای شرکت در کنفرانس بین المللی با موضوع قدس به رام الله سفر کنند اما مقامات رژیم صهیونیستی تنها به مقامات دولتی اجازه ورود دادند.

این دو نفر در نامه ای به نخست وزیر هند با اشاره به سیاست های مودی که بسیار علاقه مند به گسترش روابط با رژیم صهیونیستی است، اعلام کردند: نزدیکی روابط دولت هند با رژیم صهیونیستی تنها به اقدامات خصمانه و بی احترامی آنها علیه شهروندان هندی که دارای گذرنامه و روادید معتبر برای سفر به فلسطین بودند ، منجر شده است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین از سفر مفتی سریلانکا، یک شهروند مسلمان بوسنیایی، رئیس شورای اسلامی استرالیا و یک نماینده پارلمان غنا به فلسطین جلوگیری کرده است.

این رسانه افزود: نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی این هیات هندی را پیش از عبور از پل شاه حسین که سرزمین های اشغالی را به کشور اردن مرتبط می کند متوقف کردند.

سایر افراد همراه هیات هندی در نامه خود به نخست وزیر این کشور اعلام کرده اند که سربازان صهیونیستی با آنها رفتاری خشونت آمیز و تحقیر آمیز داشته اند که این امر با ادعاهای رژیم صهیونستی در خصوص حسن نیت نسبت به هندی ها مغایرت دارد.

این هیات همچنین از دولت هند درخواست کردند تا هرچه سریع تر مراتب اعتراض خود را به رژیم صهیونیستی اعلام کند و در صورت عدم عذرخواهی این رژیم از هند، رفتاری مشابه با شهروندان آن که به هند سفر می کنند در پیش بگیرد.

این رفتار رژیم صهیونیستی با اتباع هندی در حالی اتفاق می افتد که رهبران آن در ماههای اخیر تلاش ویژه ای برای نزدیک شدن به هند انجام داده اند که سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دهلی نو در زمستان گذشته مهمترین و بارزترین مورد آن بود. مودی نیز در پاییز سال گذشته دیداری از فلسطین اشغالی انجام داد که منجر به امضای قراردادهای متعددی در حوزه های مختلف از جمله دفاعی و نظامی شد. وی اولین نخست وزیر هند بود که از زمان تاسیس این کشور و همچنین اشغال فلسطین توسط صهیونستها به آنجا سفر می کرد.

شرکت هواپیمایی دولتی 'ایر ایندیا' ماه گذشته(22 مارس) موفق شد برای اولین بار یک پرواز مستقیم از دهلی نو به مقصد سرزمین اشغالی با استفاده از حریم هوایی عربستان انجام دهد. این یک موفقیت بزرگ برای مقامات رژیم صهیونیستی محسوب می شود، زیرا ریاض در هفت دهه گذشته به دلیل اینکه این رژیم را به رسمیت نمی شناخت آسمان خود را بر روی پروازهایی که به مقصد سرزمین های اشغالی انجام می شدند، بسته نگاه داشته بود.

هند و رژیم صهیونیستی اخیرا به شدت به دنبال گسترش روابط خود بوده اند.

در سال 2014 نارندا مودی نخست وزیر هند با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل دیدار کرد.

در سال ،2015 هند از رای دادن علیه رژیم صهیونیتستی در کمیته حقوق بشر سازمان ملل امتناع ورزید که این امر نشان دهنده تغییر سیاست هند در مقابل فلسطین و رژیم صهیونیستی بود. در سال 2017 نیز ، هند در یک رزمایش نظامی که در سرزمین های اشغالی برگزار شد شرکت کرد.

اما در سال 2017 دولت دهلی نو به یک قطعنامه سازمان ملل در مخالفت با تصمیم دولت آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس رای مثبت داد.

در سال 2018 شرکت نظامی 'رافائل' رژیم صهیونیستی لغو توافق 500 میلیون دلاری با هند برای فروش موشک های ضد تانک را تایید کرد.

تحلیل گران بر این عقیده هستند که روابط نزدیک مودی و نتانیاهو و همکاری آنها سبب ایجاد تنش و نارضایتی بیشتر در میان بخش بزرگی از جامعه هند از جمله 300 میلیون نفر اقلیت مسلمان در این کشور خواهد شد.

کد خبر 403511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha