همشهری آنلاین: به گزارش رسانه‌های آلمان، ارتش این کشور تسلیحاتی جدید از جمله موشک‌انداز، بالگرد و هواپیماهای باری به ارزش چندصد میلیون یورو خریداری خواهد کرد.

وزارت دفاع آلمان ۴۵۰ میلیون یورو صرف خرید تسلیحات جدید می‌کند

به گزارش دويچه وله، ارتش آلمان برای رفع کمبودهای تسلیحاتی خود قرار است مبلغ ۴۵۰ میلیون یورو دریافت کند.

نشریه‌های هاندلزبلات و بیلد گزارش داده‌اند که وزارت دفاع آلمان فهرستی برای ۱۸ سفارش ارائه داده که ارزش هر یک از این سفارش‌ها بر بیش از ۲۵ میلیون یورو بالغ می‌شود.

به گزارش این رسانه‌ها فهرست مزبور تنها پیشنهادهای اولیه را در برمی‌گیرد و قرار است بر حسب وضع قانون بودجه ۲۰۱۸ تکمیل شود.

ارتش آلمان قرار است این مبلغ را برای خرید تسلیحاتی جدید از جمله موشک‌انداز، بالگردهای نجات و امدادرسانی، هواپیماهای باری نظامی و همچنین راه‌اندازی مراکز فرماندهی صرف کند.

در فهرست یادشده همچنین سخن از تمدید قرارداد لیزینگ پهپادهایی اسرائیلی از نو "هرون تی‌پی" (Heron TP) رفته است.

ارتش آلمان از این پهپادهای تجسسی تا کنون در چارچوب مأموریت‌های خود در افغانستان و مالی استفاده می‌کرد.

در طی ۹ سال آینده قراردادهایی به ارزش مجموعا یک میلیارد یورو منعقد خواهد شد.

وزارت دفاع آلمان در آخرین گزارش خود از نواقص و کاستی‌های چشمگیردر سیستم‌های تسلیحاتی اصلی ارتش سخن گفته بود.

از این رو قرار است، بخشی از این هزینه‌های ۴۵۰ میلیون یورویی برای مدرنیزه کردن تانک‌های "پوما" و انجام سرویس و بازبینی‌های لازم در مورد بالگردهای نوع ان اچ ۹۰ (NH90) صرف شود.

  • برابری افزایش هزینه‌های تسلیحاتی و هزینه‌ی کمک‌های عمرانی

طبق گزارش رسانه‌های هاندلزبلات و بیلد بودجه کمک‌های عمرانی نیز به نسبت یک به یک به همراه هزینه‌های تسلیحاتی افزایش خواهد یافت.

احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان در قرارداد ائتلاف دولت جدید بر سر این مسئله به توافق رسیده بودند.

گرد مولر، وزیر توسعه و کمک‌های عمرانی آلمان روز یکشنبه (۲۲ آوریل) از دولت خواست که بودجه‌ی وزارتخانه او در سال جاری را به حجم یک میلیارد یورو افزایش دهد.

او در گفت‌وگو با نشریه "دی ولت" تصریح کرد، از این مبلغ برای پشتیبانی از کشورهای بحران‌زده و انجام پروژه‌های گوناگون در آفریقا استفاده خواهد کرد، تا از این طریق آوارگان و پناهجویان بتوانند در وطن خود چشم‌اندازی بیابد و در زادگاه خود ماندگار شوند.

بودجه تخصیص‌یافته به کمک‌های عمرانی آلمان در سال گذشته میلادی مجموعا بالغ بر هشت و نیم میلیارد یورو بوده است.

کد خبر 403508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha