جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

خبر > اردیبهشت زیبا از راه رسیده است و هیچ‌چیز زیباتر از این نیست که در باغ گیاه‌شناسی قدم بزنیم و بهاریه‌ی گل‌ها را در این باغ بخوانیم.

دوچرخه شماره ۹۲۱

 اين‌روزها علاوه بر موسم گل، مي‌توانيد از مراسم گلاب‌گيري هم لذت ببريد. تازه مي‌توانيد به موزه‌ي حشرات اين باغ سر بزنيد و انواع گونه‌هاي حشرات را ببينيد كه بي‌ربط با موضوع گل و گياه نيست. 

 

  • گلاب گيري

باغ گياه شناسي در اين روزهاي زيبا، مراسم گلاب‌گيران را از 20 فروردين آغاز كرده و تا 26 ارديبهشت 97 به اين فعاليت خود ادامه مي‌دهد. مريم خدابخش؛ مدير روابط‌عمومي باغ گياه‌شناسي ملي ايران در مورد چند و چون برگزاري جشنواره‌ي گلاب‌گيري در اين باغ مي‌گويد:

«تماشاي فرايند گلاب‌گيري در روزهاي ارديبهشت، علاقه‌مندان را تا چادرهاي گلاب‌گيري در شهر کاشان مي‌کشاند. اما شايد دوست‌داران گلاب‌گيري، نتوانند هر‌سال راهي کاشان شوند تا شاهد گلاب‌گيري باشند. در عوض اين‌جا، بساط گلاب‌گيري با آن سبدهاي لبريز از گل محمدي و ديگ‌هاي در حال جوش، در باغ گياه‌شناسي ملي ايران پهن مي‌شود تا بوي گل و گلاب در روزهاي ارديبهشتي اين باغ هم بپيچد.

براي حضور چندين برند شناخته شده در حوزه‌ي توليد گلاب، فضايي فراهم شده تا فرايند گلاب‌گيري را به‌صورت زنده در حضور مخاطبان به نمايش بگذارند.»  

جالب است بدانيد امسال محصول تمام برندهاي حاضر در اين جشنواره در آزمايشگاه‌هاي تخصصي گياهان دارويي مورد ارزيابي قرار گرفته و تأييديه‌ي کارشناسان را دريافت کرده است. هدف از برپايي جشنواره‌ي گلاب‌گيري، ارائه‌ي محصول باکيفيت، طبيعي، ارگانيک و برخوردار از غلظت مناسب است.

 

  • موزه‌ي حشرات

موزه‌ي حشرات هم در باغ گياه‌شناسي داير است و مي‌توانيد با مراجعه به اين باغ، از اين موزه هم ديدن كنيد. اين موزه در سال 1378 تأسيس شد و نمونه‌هاي گردآوري شده در آن معمولاً مربوط به طرح ملي «فون حشرات جنگل‌ها و مراتع ايران» و يا ساير طرح‌هاي تحقيقاتي مربوط  است.

تا کنون بيش از 300هزار نمونه از راسته‌هاي مختلف حشرات که از عرصه‌ي جنگل‌ها و مراتع کشور جمع‌آوري شده‌اند، در اين موزه نگه‌داري مي‌شوند که تعدادي از آن‌ها را محققان داخلي و خارجي، شناسايي كرده‌اند.

 

 


عكس: محمدرضا دهداري/ آژانس عكس همشهري

کد خبر 403413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha