علی مولوی: برای اولین‌بار در جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر، کودکان و نوجوانان هم سهم ویژه‌ای از جشنواره دارند. بخش «زنگ هفتم» بخشی غیررقابتی در سی و ششمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر است و در سانس صبح پذیرای دانش‌آموزان و مدارس است.

دوچرخه شماره ۹۲۰

 

البته فيلم‌هاي اين بخش هرروز ساعت 17 هم در سينما فلسطين براي دانش‌آموزان و خانواده‌ها به ترتيب روبه‌رو نمايش داده مي‌شود: «150 ميلي‌گرم» (97/1/30)، «سلام» و «ال‌كلاسيكو» (97/1/31)، «كلاغ‌پر» و «شير» (97/2/2)، «الفبا» و «افق زيبا» (97/2/3)، «فيلشاه» (97/2/4)، «ماه گفت: قلپ، قلپ، كمك!» و «شازده كوچولو» (97/2/5) و «حريف تمريني» (97/2/6).

در اين‌ مطلب معرفي كوتاهي از فيلم‌ها و انيميشن‌هاي حاضر در اين بخش را برايتان آماده كرده‌ايم و در بخش «در همين زمينه»‌ي اين خبر مي‌توانيد سه گفت‌وگوي ويژه را براي فيلم‌هاي «افق زيبا»، «شير» و «ال‌كلاسيكو» ‌بخوانيد.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

  • فيلشاه (2017 )

انيميشن سينمايي «فيلشاه» به كارگرداني «هادي محمديان» كه پيش از اين در سي و ششمين جشنواره‌ي ملي فيلم فجر در بخش سوداي سيمرغ حضور داشت، مدتي است برپرده‌ي سينماهاست و حالا ميهمان بخش زنگ هفتم سي و ششمين جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر است.

اين انيميشن 90 دقيقه‌اي، 120 شخصيت دارد و داستان «شادفيل»، فرزند رئيس گله‌ي فيل‌هاست كه همه انتظار دارند جانشين رئيس گله باشد، اما او فيل متفاوتي است.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

  • ماه گفت: قلپ قلپ کمک و كلاغ‌پر (2018)

«ريحانه کاوش»، انيميشن‌ساز جوان ايراني آثار متعددي را از جمله مجموعه‌ي انيميشن «هزار و يک داستان» در كارنامه دارد و تا حالا جايزه‌هاي بسياري را از جمله تنديس طلايي بهترين کارگرداني از نهمين دوسالانه‌ي انيميشن تهران و پروانه‌ي زرين بهترين کارگرداني از بيست و پنجمين دوره‌ي جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان اصفهان در كارنامه دارد.

او با دو انيميشن كوتاه «كلاغ‌پر» و «ماه گفت: قلپ‌قلپ كمك!» ميهمان بخش زنگ هفتم است.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

  • افق زيبا (2013)

«افق زيبا»، محصول مشترك سوئيس و اتيوپي در سال 2013 ميلادي است. اين فيلم داستان پسري 12ساله در شهر آديس‌آبابا است كه آرزو دارد مثل «ليونل مسي»، ستاره‌ي فوتبال شود.

او براي جلب رضايت يکي از افراد بانفوذ و رده‌بالاي سوييسي در دنياي فوتبال تصميم مي‌گيرد با ترتيب‌دادن يک آدم‌ربايي تقلبي، نقش قهرمان آزادي‌بخش را بازي کند و از اين طريق به دل او نفوذ كند، اما...

 

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

«ســلام»

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

«الفبــا»

 

  • سلام و الفبا (2017)

فيلم كوتاه «سلام» ساخته‌ي «محمدرضا حاجي‌غلامي» و انيميشن كوتاه «الفبا» ساخته‌ي «کيانوش عابدي»، دو اثر كوتاه ايراني ديگر هستند كه در بخش زنگ هفتم به روي پرده مي‌روند.

الفبا، همان‌طور كه از اسمش پيداست درباره‌ي الفباست و درباره‌ي مردمي است كه الفباي زيستن را از ياد برده‌اند.

فيلم كوتاه سلام هم داستان پسربچه‌اي خجالتي است که فکر مي‌کند پدرش در سوريه شهيد شده و براي سلامتي پدرش سلام نذر مي‌کند.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

  • شازده كوچولو (2015)

انيميشن سينمايي «شازده كوچولو»، اقتباسي متفاوت از رمان مشهور «آنتوان دوسنت اگزوپري»، نويسنده‌ي مشهور فرانسوي است. اين انيميشن داستان دختري است كه با مادرش در دنياي خاكستري بزرگ‌ترها زندگي مي‌كند.

زندگي او بيش‌ از حد ماشيني و برنامه‌ريزي شده است، تا اين‌كه هم‌سايه‌ي عجيب و غريبشان زندگي او را تغيير مي‌دهد و او را به دنياي شازده‌كوچولو مي‌رساند.

«مارك آزبون»، كارگردان آمريكايي اين انيميشن سينمايي پيش از اين دوبار براي انيميشن‌ كوتاه «بيش‌تر» و انيميشن سينمايي «پانداي كونگ‌فوكار» نامزد دريافت جايزه‌ي اسكار بوده است. اين انيميشن دو سال قبل هم در بخش مرور سينماي فرانسه در جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر نمايش داده شد و نظر مثبت مخاطبان ايراني را نيز به خود جلب كرد.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

  • شير (2016)

«شير»، فيلم عجيب و شگفت‌انگيزي براساس يك داستان واقعي است. داستان پسربچه‌اي هندي كه در كودكي گم مي‌شود و بعد از 25سال مي‌تواند خانواده‌اش را پيدا كند.

زماني كه «گارت ديويس»، كارگردان جوان استراليايي داستان باورنكردني زندگي «سارو» را مي‌شنود تصميم مي‌گيرد فيلم زندگي او را بسازد.

اين فيلم كه در سي و پنجمين جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر در بخش «جام جهان‌نما» به روي پرده رفته بود، در سال 2017ميلادي نامزد دريافت شش جايزه‌ي اسكار شد و جوايز بسياري را از جشنواره‌هاي مختلف جهاني كسب كرد.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

  • ال‌كلاسيكو (2015)

شنيدن نام «ال‌كلاسيكو» بي‌درنگ ذهن را به سمت بازي فوتبال حساس دو تيم رئال مادريد و بارسلونا مي‌برد. فيلم سينمايي «ال‌كلاسيكو»، محصول مشترك عراق و نروژ هم به حاشيه‌ي همين بازي فوتبال مي‌پردازد.

«آلان» و «شيروان»، دو برادر كوتاه‌قامت عراقي تصميم مي‌گيرند هرطور شده خودشان را به اسپانيا برسانند تا هم بازي را از نزديك ببينند، هم كفش‌هاي دست‌باف پدرزن آينده‌ي آلان را به دست «كريستيانو رونالدو»‌ برسانند و هم به همه ثابت كنند كوتاهي قدشان دليل بر ناتواني‌شان نيست.

ال‌كلاسيكو ساخته‌ي «هلکوات مصطفي»، كارگردان عراقي است و پيش از اين سه جايزه‌ از جشنواره‌‌ي فيلم تراوِرس آمريكا و جشنواره‌ي فيلم تريبكاي آمريكا كسب كرده است.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

  • حريف تمريني (2017)

فيلم سينمايي «حريف تمريني»، ساخته‌ي «ساموئل جوي»، بازيگر فرانسوي است. او 17 سال پيش از فيلم حريف تمريني، فيلم كوتاهي ساخته بود و اين فيلم اولين فيلم بلند سينمايي او به‌حساب مي‌آيد.

حريف تمريني، داستان بوكسوري به‌نام «استيو لَندري» است كه بيش‌تر از اين‌كه برنده باشد، بازنده بوده است، اما مي‌خواهد به همه ثابت كند كه فقط يك حريف تمريني نيست.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

  • 150ميلي‌گرم (2016)

فيلم سينمايي «150ميلي‌گرم»، ساخته‌ي «امانوئل بركو»، بازيگر، نويسنده و كارگردان فرانسوي، در سال 2017 ميلادي نامزد دريافت دو جايزه‌ي بهترين بازيگر و بهترين فيلم‌نامه‌ي اقتباسي از جايزه‌ي سزار فرانسه و نامزد بهترين بازيگر از جايزه‌ي لومي‌ير فرانسه بوده است.

اين فيلم داستان خانم دکتري فرانسوي را روايت مي‌كند كه به رابطه‌ا‌ي مرگ‌هايي مشکوک و داروي ديابتي که دولت آن را تأييد کرده پي مي‌برد و تلاش مي‌كند اين حقيقت را آشكار سازد.

 

دوچرخه شماره ۹۲۰

کد خبر 403410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha