یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

امسال گردانندگان سی و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر دست به کاری بزرگ زده‌ و فرصتی لذت‌بخش را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده‌اند.

دوچرخه شماره ۹۲۰

آن‌ها در جشنواره، ويژه‌برنامه‌ي «زنگ هفتم» را به دانش‌آموزان اختصاص داده‌اند تا دسته‌جمعي به تماشاي تعدادي از فيلم‌هاي جشنواره بنشينند.

آن‌دسته از دانش‌آموزان كه اين فرصت نصيبشان مي‌شود، در روزهاي برگزاري جشنواره، براي چندساعت هم كه شده از فضاي معمولاً خشك مدرسه‌هايشان بيرون مي‌آيند و حضور دسته‌جمعي در فضايي متفاوت و پرهيجان را در جشنواره‌ي فيلم تجربه مي‌كنند.

‌هرچند لذت‌بردن از سينما و هيجان‌هاي آن، كودك و نوجوان و بزرگ‌سال نمي‌شناسد، اما فرصت تماشاي فيلم‌هاي يك جشنواره‌ي بين‌المللي، همراه با هم‌سن‌وسالان خود و احتمالاً امكان ديدار با برخي از سينماگران و گفت‌وگو درباره‌ي فيلم‌ها، اتفاق بزرگي است كه براي همه‌ي كودكان و نوجوانان رخ نمي‌دهد و بايد آن را توي هوا قاپيد. 

اين‌كه آدم در نوجواني با اين اتفاق‌ها و اين فضاها آشنا شود، استثنايي است. اين فرصت علاوه بر لذت‌بخش‌بودن، مي‌تواند شاخك‌هاي بعضي از نوجوان‌ها را به حركت درآورد و به آن‌ها كمك كند تا براي آينده‌ي خود بهتر تصميم بگيرند و با چشماني بازتر، دست به انتخاب بزنند.

البته خود لذت‌‌بردن از فرصت‌هاي زندگي و تماشاي آثار ارزشمند هنري، ضمن اين‌كه در دست‌يابي به زندگي شاد و سالم و بانشاط به ما كمك مي‌كند، در شكوفايي استعدادها و خلاقيت‌ها هم مؤثر است و افق ديد ما را وسعت مي‌بخشد.

از اين‌رو، قدر چنين فرصتي را بايد دانست و حتي خوب است آن را به مطالبه‌ي نسل جديد تبديل كنيم و از مسئولان آموزش و پرورش بخواهيم در برنامه‌ي سال تحصيلي، هفته‌هاي فيلم و كتاب براي همه‌ي مدارس و همه‌ي دانش‌آموزان تعريف كنند تا فضاي آموزشي سرزنده‌تر، متنوع‌تر و جذاب‌تر شود.

سردبير هفته‌نامه‌ي دوچرخه

کد خبر 403403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha