یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نلسون پریرا دوس سانتوس یکی از پیشگامان جنبش سینما نوو برزیل و کارگردان «زندگی های عقیم» در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

سینما

به گزارش مهر به نقل از اکسترا گلوب، پریرا دوس سانتوس که یکی از بنیانگذاران جنبش سینما نوو در کشور برزیل شناخته می‌شود از چند روز پیش به علت ذات الریه در بیمارستانی در شهر ریو دو ژانیرو بستری بود با این حال علت درگذشت وی سرطان کبد اعلام شده است.

خبر درگذشت او را فرهنگستان ادب برزیل که خود پریرا دوس سانتوس نیز به عنوان تنها عضو سینمایی حاضر در آن فعالیت داشت اعلام کرد.

نلسون پریرا دوس سانتوس که در ۲۸ اکتبر ۱۹۲۸ در شهر سائوپائولو برزیل بدنیا آمده بود پس از تحصیل حقوق در دانشگاه این شهر مدتی به عنوان خبرنگار فعالیت داشت.

با این حال وی بعدها به یکی از مهم ترین فیلمسازان کشور برزیل و یکی از پیشگامان جنبش سینمایی این کشور موسوم به سینما نوو مبدل شد. نلسون پریرا دوس سانتوس در طول دوران کاری خود بیش از ۲۰ فیلم ساخت که از مهم ترین آن ها می توان به «مدار ۴۰ درجه ریو» (۱۹۵۵) و «زندگی های عقیم» (۱۹۶۳) اشاره کرد.

در واکنش به خبر درگذشت وی، میشل تمر رئیس جمهور کشور برزیل چنین نوشت: فرهنگ برزیل امروز عزادار است؛ ما امروز یکی از تحسین شده ترین و مهم ترین فیلمسازان کشورمان را از دست دادیم.

کد خبر 403395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha