کیفرخواست ٤ عضو باند مخوف که خانه‌های اعیانی در شمال پایتخت را خالی می‌کردند و در هرسرقت دست‌کم ٥٠٠ میلیون تومان پول به جیب زده بودند، به اتهام سرقت حدی صادر شد تا متهمان به‌زودی در دادگاه محاکمه شوند.

به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند از اواسط خرداد سال گذشته آغاز شد. نخستین شاکی مردی بود که می‌گفت دزدان حدود 600میلیون تومان از خانه‌اش سرقت کرده‌اند. وی گفت: تازه از مسافرت برگشته بودیم که متوجه شدم قفل در خانه‌مان تخریب شده و دزدان با ورود به خانه حدود 600میلیون تومان اموال باارزش ازجمله چندین قاب ساعت طلای مردانه و زنانه، جواهرات، دلار و پول نقد سرقت کرده‌اند.

با شکایت این مرد تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد و در مدت کوتاه چند شکایت مشابه پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد دزدان به‌صورت سریالی و سازمان‌یافته دست به سرقت می‌زنند. یکی از شاکیان می‌گفت که دزدان با ورود به خانه‌اش یک و نیم میلیارد تومان دلار، ساعت‌های مچی، سکه و حدود 5کیلو طلا دزدیده‌اند و دیگری نیز می‌گفت که سارقان چندین سرویس برلیان، انگشتر الماس و چند گردنبند یاقوت به ارزش یک و نیم‌ میلیارد تومان از خانه‌اش سرقت کرده‌اند.

درحالی‌که تعداد شاکیان رو به افزایش بود، تیم تحقیق با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته از صحنه‌های مختلف سرقت، یکی از اعضای باند را شناسایی کرد. این مرد در خانه‌ای لوکس و اعیانی در غرب تهران دستگیر و در آنجا مقداری اموال مسروقه به همراه تجهیزات مخصوص سرقت کشف شد.

وی در تحقیقات به سرقت از ده‌ها خانه در نیاوران، قلهک، خیابان دیباجی، دولت، پاسداران و شهرک غرب اعتراف کرد و با اطلاعات به‌دست آمده از او اعضای دیگر باند نیز شناسایی و دستگیر شدند. متهمان اعتراف کردند که ابتدا با استفاده از یک‌دستگاه موتورسیکلت در کوچه و خیابان‌های مناطق شمالی شهر پرسه می‌زدند و پس از شناسایی خانه‌هایی که کسی در آن حضور نداشت، شبانه و با استفاده از خودروهای مدل‌بالا راهی آنجا شده و پس از تخریب قفل در وارد خانه‌ها شده و دست به سرقت اموال باارزش می‌زدند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که سرکردگان این باند مردی به نام محمد و برادرش هستند که پس از آزادی از زندان تشکیل باند سرقت دادند و در مدت دو سال سرقت، ٥٠ میلیارد تومان پول به جیب زدند به‌طوری‌که هرکدام خودروهای چندصدمیلیونی خریده بودند. از سوی دیگر مشخص شد که مادر، همسر و خواهر سرکرده باند نیز با این گروه در زمینه فروش اموال مسروقه فعالیت داشتند. همچنین همسر متهم پیش از دستگیری نقشه کشیده بود تا به بهانه ملاقات او را از بازداشتگاه فراری بدهد که موفق نشد.هم‌اکنون با تکمیل تحقیقات، دادیار اظهارنظر دادسرای ویژه سرقت برای ٤نفر از اعضای گروه به اتهام سرقت حدی کیفرخواست صادرکرده و این ٤نفر به همراه همدستان‌شان به‌زودی در دادگاه محاکمه می‌شوند.

کد خبر 403327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha