طبق آنچه مدیران شهری دوره فعلی پایتخت وعده داده‌اند، شفاف‌سازی در شهرداری تهران همچنان ادامه دارد. در آخرین اقدام مشاور شهردار به قوه قضاییه پیشنهاد داده تا یک‌شعبه‌ویژه برای بررسی پرونده‌های فساد در شهرداری تهران اختصاص یابد.

غلامعلی رجایی با اعلام اینکه دست اصلاح‌طلبان در شورا با تخلفاتی که از دوره قبل شهرداری به‌دست آورده‌اند پر است، به شهرنوشت گفت: «اصلاح‌طلبان به سمت مبارزه با «غول فساد» رفتند و کارهایی هم انجام دادند. پیشنهاد می‌کنم قوه قضاییه برای بررسی ١٢پرونده‌ای که نجفی از تخلفات دوره قبلی شهرداری ارسال کرده و نیز سایر پرونده‌های فساد در این مجموعه یک‌شعبه‌ویژه اختصاص دهد.» این در حالی است که توأم با این صحبت رجایی، خزانه‌دار شورای شهر تهران نیز از تکمیل سامانه شفافیت شهرداری خبر می‌دهد.

اینطور که سیدحسن رسولی گفته با این سامانه، هر خرید، فروش و اجاره در قالب مزایده و مناقصه که بین شهرداری و اشخاص منعقد می‌شود، در دسترس عموم قرار می‌گیرد. او به قانونی که دستگاه‌ها را موظف کرده تا آگهی مزایده‌ها و مناقصه‌های خود را از طریق سایت به اطلاع عموم برسانند نیز اشاره کرد و درخصوص آن مثال زد: «به‌طور نمونه اگر شهرداری تهران قصد نگهداری فضای سبز منطقه ۲۰ را دارد یا وزارت راه و شهرسازی می‌خواهد پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد را به مناقصه بگذارد؛

در این حالت آن سازمان‌ باید مناقصه خود را آگهی کند تا همه پیمانکاران واجد صلاحیت، بتوانند مطلع شوند و در مناقصه شرکت کنند.» به گفته رسولی سامانه شفافیت به‌زودی تکمیل می‌شود و موارد مربوط به واگذاری املاک هم در این سامانه قرار می‌گیرد. در این سامانه از فراخوان اولیه تا تعیین پیمانکاران واجد شرایط و اعلام قیمت برندگان با ارائه تمامی مشخصات طرف قرارداد شهرداری تهران به‌صورت شفاف وجود دارد.

کد خبر 403320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha