همشهری آنلاین: فیلمساز مکزیکی و خالق فیلم برنده اسکار «شکل آب» کارتون می‌سازد.

گی یرمو دل تورو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، فیلمساز مکزیکی و خالق فیلم برنده اسکار «شکل آب» با امضای یک قرارداد تازه با دریم‌ورکس انیمیشن به همکاری با این گروه ادامه می‌دهد و بسان گذشته در تولید کارتون با آنها مشارکت می‌کند.

گي‌يرمو دل‌تورو پيش از اين هم در مقام مدير توليد در پروژه‌هايي چون «پانداي كنگ‌فوكار 3»، «گربه چكمه‌پوش» و «ظهور نگهبانان» همكاري كرده بود. او با تاكيد بر تمديد كردن قرارداد خود با دريم‌وركس بر اين نگراني سينمادوستان پايان داد كه شايد ديگر نخواهد يا نتواند روي صندلي كارگرداني فيلم‌هاي زنده بنشيند. فيلمساز 53 ساله از بيش از 30 سال پيش وارد دنياي سينما شده و سال‌هاست در آمريكا سكونت دارد.

دل‌تورو درباره ادامه همكاري با دريم‌وركس چنين گفت: «انيميشن هنري است كه از كودكي روي كار من تاثير فراوان گذاشته و براي من ابزاري مناسب در راستاي جان بخشيدن به هر ايده است. من مشتاق همكاري با گروهي از بهترين‌هاي صنعت سينما هستم تا به تصاوير جان ببخشيم. از حدود يك دهه پيش همواره با دريم‌وركس كار كرده‌ام و چشم‌انداز اين همكاري همواره گسترده‌تر شده است.»

سينماگر مكزيكي‌تبار كه همراه با آلفونسو كوارون و الخاندرو گونزالس ايناريتو به شاخص‌ترين چهره‌هاي امروز هاليوود تبديل شده‌اند، سال گذشته دو جايزه اسكار بهترين فيلم و بهترين كارگردان را با «شكل آب» به دست آورد. او در صفحه شخصي خود در توييتر درباره قرارداد با دريم‌وركس چنين نوشت: «مايلم يك نكته را شفاف بگويم؛ اين يك تمديد است نه قراردادي تازه. من يك دهه است كه با دريم‌وركس همكاري مي‌كنم.»

كريس دي‌فاريا هم كه رياست دريم‌وركس انيميشن را بر عهده دارد، درباره ادامه همكاري با دل‌تورو چنين گفت: «گي‌يرمو هنرمندي يگانه است و ما مشتاقانه منتظر به ثمر نشستن ايده‌هاي او در توليد فيلم‌هاي خانوادگي هستيم. بر اين باوريم فيلم‌هايي كه ما با او مي‌سازيم، با نسل‌هاي آينده تماشاگران انيميشن هم ارتباط برقرار مي‌كنند. شخصا از تمديد قرارداد با دل‌تورو هيجانزده‌ام.»

دريم‌وركس انيميشن كه شاخه‌اي از دريم‌وركس و زيرمجموعه استوديو يونيورسال است، فيلم‌هاي برنده اسكار «شرك» و «والاس و گروميت» را در كارنامه دارد. ضمن اينكه با «فرار جوجه‌اي»، «چگونه اژدهاي خود را تربيت كنيم»، «بچه رئيس» و... نامزد دريافت اسكار بهترين انيميشن بلند داستاني بوده است.

کد خبر 403203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha